mboost-dp1

Apple Keyboard giver stød

Gå til bund
Gravatar #1 - izym
19. aug. 2009 21:51
Jeg står i den uheldige situation, at mit tastatur af uransalige årsager giver let stød. Da et tastatur normalt er lavet af plastik, vil sådan noget ikke rigtig være et problem.

Men her kommer problemet: Sådan et Apple Keyboard er jo lavet af aluminium. Det er derfor temmelig irriterende, da jeg nogle gange for et mindre chock og bliver forstyret i hvad jeg nu end laver.

Har andre haft dette problem? Men jeg går ud fra jeg bare skal smutte en tur til butikken og klage, right?
Gravatar #2 - apkat
19. aug. 2009 22:27
Man kunne sende til rep, men nej et endnu bedre forslag kunne være denne: http://www.mytrendyphone.dk/shop/apple-macbook-pro...

Edit: cellofan ville være en ligeså god løsning
Gravatar #3 - MiniatureZeus
20. aug. 2009 05:30
izym (1) skrev:
Jeg står i den uheldige situation, at mit tastatur af uransalige årsager giver let stød. Da et tastatur normalt er lavet af plastik, vil sådan noget ikke rigtig være et problem.

Men her kommer problemet: Sådan et Apple Keyboard er jo lavet af aluminium. Det er derfor temmelig irriterende, da jeg nogle gange for et mindre chock og bliver forstyret i hvad jeg nu end laver.

Har andre haft dette problem? Men jeg går ud fra jeg bare skal smutte en tur til butikken og klage, right?

Er det på din bærbare computer, eller et seperat keyboard?
Gravatar #4 - 3214N
20. aug. 2009 05:37
Det er formentlig din laptop, ikke? Og der sker kun når den er sat til laderen, ik? Som ikke er jordet?
Gravatar #5 - izym
20. aug. 2009 06:25
Det er som sagt et Apple Keyboard. Måske burde jeg have skrevet Apple Wired Keyboard. Anyway, nej, det er ikke på min bærbar, heldigvis. Men det er dog sluttet til min bærbar, som dog, så vidt jeg ved, bruger jordstik i den situation. Jeg kan lige checke om der er jordstik hele vejen igennem når jeg kommer hjem.
Gravatar #6 - izym
20. aug. 2009 20:54
Jeg opdagede lige, at selve bærbaren også giver strøm. Det er en MacBook late 2008. Det er til dels stoppet efter jeg har skiftet til en anden strømskinne, og ikke bruger kablet med jord mere (jeg ved ikke om det har nogen betydning).

Der er dog stadig et problem. Når jeg slutter mine højtalere til - som dog efterhånden er gamle, slidte og underlige - opstår problemet igen (selvfølgelig kun indtil jeg tager lyd-stikket ud igen).

Anyway, de skal alligevel udskiftes, da de er utrolig følsomme over for telefonsignal. Jeg siger mange tak til 3214N, jeg havde ikke lige selv tænkt på, at det kunne være derfor. En forklaring på det ville være rigtig lækkert.
Gravatar #7 - Thalion
20. aug. 2009 21:09
iShock?
Gravatar #8 - 3214N
20. aug. 2009 21:27
Jeg oplever det tit på forskellige Mac's, en let snurren i fingerne. Går ud fra at det er pga. bundkortet er jordet til stellet / kabinettet, som jo er af metal/alu...
Gravatar #9 - Trogdor
20. aug. 2009 22:01
Kører du trådløs WiFi eller bruger du et ethernet kabel? Jeg kan mærke en lile bitte smule sommetider hvis computeren ikke er jordet ordenligt.

Der kan sagtens være krybestrøm hvis tingene ikke er jordet ordenligt. Havde engang store problemer med det fordi jeg ikke havde jord i nogle stikkontakter. Dengang kom det fra kabelTV stikket.
Det nåede frem til min computer på følgende måde(IIRC):

KabelTV Stik--> TV --> Video ledning til computer --> Computer
med et ødelagt videoout til følge.

Så fik jeg senere et andet problem da jeg fik en internet radio/MP3 spiller:
Computer -> Netværks kabel -> hub -> internet radio -> Audiokabel til Reciever.
Det løste jeg så med at bruge optisk kabel til recieveren.

En dag fik jeg så endelig jord i alle stikkontakter, og jeg gik så i gang med at skifte alle de skide Schuko stik ud med danske jord stik. "Hurra" for Lauritz Knudsens monopol på stik i Danmark. :/

Det var så den lange forklaring, den korte er, sørg for at have alt jordet, hvis de stadig giver problemer så er der noget i vejen med computeren.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login