mboost-dp1

ATI Overdrive failer?

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
20. okt. 2009 11:56
Hey, har nu prøvet at bruge det der ATI overdrive på min ASUS 4890, trykker så på AUTO-Tune i første omgang så går den ind under et underligt billede vor den så clocker lidt på kortet af gangen, men på et tidspunkt bliver hele billedet lavet om til brun farve og computeren går i kold.. Så slukker jeg computeren og tænder den igen så ser jeg at den har overclocket aligvel, og spiller lidt CSS efter 1times spil da jeg går under friendslist så bliver skærmen brun igen og jeg skal genstarte computeren :S?

Hvad sker der? Er det ATI overdrive der bare sucks eller er det kortet der fejler noget? Det sker ellers aldrig mens det er på DEFAULT settings..

MVH. Yulik
Gravatar #2 - JesperZ
23. okt. 2009 13:13
Lyder da som om det overopheder? Der er en ting jeg har lagt mærke til med ATI overdrive, og det er at hvis man sætter den til at styre køleren på grafikkortet automatisk efter temperaturen, så kommer køleren aldrig om og køre på over 30% af hastigheden. Jeg har haft problemer med at køre nogle bestemte spil optimalt pga. overophedning af grafikkortet og det fixede jeg ved at slå automatisk blæserstyring af grafikkortet fra, og derimod sætte det til at køre 40-50% hele tiden. Det fixede mine problemer med overophedning af grafikkortet. Du kan godt sætte det på mere end 50% men da begynder blæseren at larme meget efter min mening. Jeg har dog et 4850 kort, men princippet burde være det samme.
Gravatar #3 - Yulik
23. okt. 2009 15:36
hmm.. tak for svar, men fandt udaf at den gik i "hak" fordi rammene fik for meget og den blev meget ustabil... Men det med blæseren på 40%-50% der larmer den som en psycho (blæseren) det kan jeg ikke vænne med til :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login