mboost-dp1

Australsk iPhone i Danmark

Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
28. nov. 2009 17:13
Jeg overvejer at købe en iPhone i Australien og på den måde spare nogle penge. Mon den går, rent teknisk, at bruge en australsk indkøbt iPhone i Danmark?
Gravatar #2 - Tumleren
28. nov. 2009 20:44
Jeg ved ikke om det fungerer ligesom i USA, hvor telefonerne er bundet til 1 selskab (som AT&T), fordi så skal den i hvert fald jailbreakes for at kunne bruges med et andet selskab.
Ikke noget utrolig kompliceret, men ja..
Gravatar #3 - BjarniM
29. nov. 2009 15:58
Je, men jeg tænkte mere på det rent tekniske plan, om der er nogle begrænsninger og forskelle i telefonen, som forhindrer, at den tekniskt set kan bruges i Europa.
Gravatar #4 - Norrah
29. nov. 2009 16:05
Intet problem. De køre med helt almindeligt GSM900/1800
Bare husk du skal vende den på hovedet.
Gravatar #5 - Daniel-Dane
29. nov. 2009 18:33
Den gode gamle Silverback kan kun bruges uden for USA ved at unlocke/activate (nogen kalder det "hacktivate"). Til det kan jeg anbefale at bruge Quickpwn eller Pwnage Tool. De findes for det meste kun til Mac, men nogle ældre versioner findes også til Windows (Winpwn eksistere vist ikke mere).

Skal du jailbreake (dvs. muliggøre kørsel af tredjepartsprogrammer), kan nævnte programmer også gøre det. At jailbreake gør det muligt at modificere telefonen en del, hvor man bl.a. får adgang til temaer, et utal af forskellige gadgets/widgets, torrents, "explorer", en downloader, webserver, etc.

Af alternative programmer findes purple ra1n og lignede, som ender på "ra1n". Der en også et par stykker, som jeg har glemte navne på, som jeg vil råde dig til at holde dig fra. Men hehe.

Fortæl os da dine præferencer, og jeg skal forsøge at uddybe.

Hvis telefonen vil aktiveres igennem iTunes, skal du hacktivate. Det kan alle iPhones (1G, 3G, 3G S) af alle versioner (nyeste versioner kan kun fixes med Mac udgaven af Pwnage Tool, led da efter alternativer).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login