mboost-dp1
Bærbar til AutoCAD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej derude :)
En af mine venner er ved at uddanne sig til tømrer, og skal i den forbindelse i skole hvor han skal bruge programmet AutoCAD i undervisningen.
Han har spurgt mig om jeg kan finde en bærbar til formålet, og her står jeg så lidt af.
Jeg har ikke erfaring med programmet og ved ikke hvor krævende det er af en computer. Det eneste jeg har at gå efter er minimumskravene til programmet.
Er der nogen derude der har erfaring med programmet og eventuelt ved hvor krævende det er i forhold til minimumskravene?
Og hvis der sidder nogen med et forslag til en bærbar, er det også yderst velkommen:)
En af mine venner er ved at uddanne sig til tømrer, og skal i den forbindelse i skole hvor han skal bruge programmet AutoCAD i undervisningen.
Han har spurgt mig om jeg kan finde en bærbar til formålet, og her står jeg så lidt af.
Jeg har ikke erfaring med programmet og ved ikke hvor krævende det er af en computer. Det eneste jeg har at gå efter er minimumskravene til programmet.
Er der nogen derude der har erfaring med programmet og eventuelt ved hvor krævende det er i forhold til minimumskravene?
Og hvis der sidder nogen med et forslag til en bærbar, er det også yderst velkommen:)
Det vil den gennemsnitlige tømrer elev ikke ha råd til. pcen der kan kører koster næsten ligesåmeget som programmet ^^
De fleste skoler har en låne ordning
De fleste skoler har en låne ordning
Nu skal jeg ikke kunne udtale mig med de nye versioner af programmet, men da jeg gik i 3.g på HTX benyttede vi Autocad til at tegne diverse huse med videre i. Den bærbar computer jeg benyttede dengang var en Dell Inspiron 8600 med 512 MB ram og 1,5 Ghz. processor.
Nu er programmet højest sandsynligt blevet en smule mere krævende men afhængigt af hvilke funktioner han skal benytte og hvor lang tid han skal benytte det, er der ingen grund til at gå voldsomt over minimumskravende.
Jeg kan desværre ikke lige fremvise en bærbar computer der så lever op til kravende men det burde da være forholdsvis nemt at finde nogle indenfor et acceptabelt prislege der kan trække programmet.
Noget helt andet er at det er et rigtig dejligt program at arbejde i, så snart man kender de basale funktioner. :D
Nu er programmet højest sandsynligt blevet en smule mere krævende men afhængigt af hvilke funktioner han skal benytte og hvor lang tid han skal benytte det, er der ingen grund til at gå voldsomt over minimumskravende.
Jeg kan desværre ikke lige fremvise en bærbar computer der så lever op til kravende men det burde da være forholdsvis nemt at finde nogle indenfor et acceptabelt prislege der kan trække programmet.
Noget helt andet er at det er et rigtig dejligt program at arbejde i, så snart man kender de basale funktioner. :D
Hvis man bare skal lave simple huse i simpel 3D, kan du nøjes med en ret lille computer.. Den er dog så lidt lang tid om at rendere modellerne, men det er til at leve med..
Dog vil jeg sige, at jo større skærm og bedre og nemmere er det at arbejde i autoCad..
Dog vil jeg sige, at jo større skærm og bedre og nemmere er det at arbejde i autoCad..
Han kan jo spørge sin skole, hvilket udgave de skal bruge? Det er næsten sikkert at det ikke er den nyeste, da selv studielicenserne (som skolerne betaler) er ret pebrede.. Så er nok 2008 eller 2007, og de kan (næsten) køres på en netbook..
Desuden, når han installere det, så vælg avanceret install og så installer kun de ting han skal bruge (f.eks. ingen grund til at installere hele EL-biblioteket, hvis de ikke skal bruge dem), så sparer han en del plads og programmet starter hurtigere.
Desuden, når han installere det, så vælg avanceret install og så installer kun de ting han skal bruge (f.eks. ingen grund til at installere hele EL-biblioteket, hvis de ikke skal bruge dem), så sparer han en del plads og programmet starter hurtigere.
En anden væsentlig ting med hensyn til de tegninger de skal lave, er hvorvidt det er egentlige 3D tegninger hvor der skal benyttes kraft på at rendere, eller det bare er 2D tegninger. 2D tegningerne er jo væsentlig mindre krævende at arbejde med.
Jeg ved i hvert fald at de tegninger vi lavede på HTX kun var forskellige 2D tegninger af huse i form af plan- og snittegninger.
Jeg ved i hvert fald at de tegninger vi lavede på HTX kun var forskellige 2D tegninger af huse i form af plan- og snittegninger.
Inum (7) skrev:En anden væsentlig ting med hensyn til de tegninger de skal lave, er hvorvidt det er egentlige 3D tegninger hvor der skal benyttes kraft på at rendere, eller det bare er 2D tegninger. 2D tegningerne er jo væsentlig mindre krævende at arbejde med.
Er næsten sikker på, de skal lave dem i 3D, omend det er meget primitive 3D tegninger, uden speciel modalering af detaljer etc.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.