mboost-dp1

Bærbar Zepto med start problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - kefdk
10. feb. 2011 20:20
Hey alle derude

jeg har desværre to ret irreterende problemer på min Zepto Znote6224W
som jeg håber i kan hjælpe mig med;

problem 1:
Skærmen kan først tænde når bærbaren er varm nok, selve pcen kører og lyser men skærmen duer åbenbart bare først når den er glødende varm

problem 2:
højtalerne er integreret i skærmen, men kan først afspille lyd når skærmen næsten er lukket i eller helt lukket i?

på forhånd tak

Mvh Kefdk
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
10. feb. 2011 20:26
Dårlige forbindelser eller lodninger i forsyningen til skærmen i begge tilfælde.

Hvis du har mod på det og ikke er ejer af ti tommelfingre, så kan du prøve at pille stikkene til skærmen af og montere dem igen.
Ellers vil jeg anbefale at du kontakter en der har lidt erfaring med rep. af bærbare.
Gravatar #3 - kefdk
10. feb. 2011 21:02
så man kan ikke bruge teknikken med at smide den i ovnen, da det er skærmen den er galt med?
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
10. feb. 2011 21:29
kefdk (3) skrev:
så man kan ikke bruge teknikken med at smide den i ovnen, da det er skærmen den er galt med?

Det er højst sandsynligt stikket på bundkortet eller ledningen imellem bundkort og skærm.

At bage bundkortet, er absolut sidste udvej, efter man har prøvet alle andre muligheder.
jeg har haft ca. 80% succes med at få liv i bærbare ved at bage dem. Men over 50% af dem dør igen inden for et par måneder, så det er ikke en universalkur.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login