mboost-dp1

Billig 1U rackmount PC

Gå til bund
Gravatar #1 - runeratting
9. maj 2011 17:57
Jeg er i forbindelse med jobbet på udkig efter en 1U rackmount pc med følgende egenskaber:

Køre Windows XP eller 7
Have DVI-D output
Have mindst 4 USB porte
Være billig

Den skal bruges i underholdningsindustrien og vil helt sikkert blive udsat for nogle "tæsk" og en masse støv. Jeg gætter på at en SSD er bedst som harddisk, grundet lav vægt/ingen bevægelige dele. Den skal nok også være blæser kølet med filtre for at undgå for meget støv inde i chassiet. Derudover er performance stort set underordnet, da den udelukkende vil komme til at køre noget simpel software der sender noget RS-232 kommunikation via USB.

Mine spørgsmål er følgende:

Er behovet for en SSD i denne maskine overhovedet reelt?
Hvor kan jeg få fat i en sådan maskine uden at den komme til at koste en formue ?

NB: En laptop er blevet overvejet og valgt fra grundet den noget større risiko for tyveri.

På forhånd mange tak for jeres kollektive visdom.
Gravatar #2 - 3214N
12. maj 2011 12:39
Skal den monteres i et rack? Kan dette rack så ikke aflåses? Er der ikke køl på, der hvor rackskabet står? Hvad med at placere rackskabet et sted hvor det ikke støver?

Skal den være tændt 24/7? Så skal komponenterne jo også kunne holde til det.
Gravatar #3 - Internet-Ekspert KopNudler
13. maj 2011 06:09
En laptop kan nemt fastgøres til en bordplade.

Eller låses inde.
Hvis en bærbar kan klare det, hvorfor så ikke en stationær som I får boltet fast?

Man alt kan vel brydes hvis tyven virkelig VIL have den.

Gravatar #4 - Bundy
13. maj 2011 10:08
http://blue-line.dk/Fanless%20PC.168.aspx?recordid...

Hvad med noget i den stil? Det er en Fanless fucker, evt. med et CF kort som en billigere løsning til SSD, hvis hastigheden alligevel er ligegyldig.

De fås for omkring 5k mener jeg - hvor billigt er billig?

Eneste nederen jeg har fundet ved de maskiner, er at de bruger et (min teori) laptop bundkort så de fatter ikke at de ikke har laptop skærmen og derved altid tror at den har 2 skærme sat til ..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login