mboost-dp1

Billigt men godt grafikkort

Gå til bund
Gravatar #1 - duffe
15. feb. 2011 10:20
Hey

Mit gamle grafikkort har stillet træskoene, og jeg står nu og mangler et nyt grafikkort. Jeg har ikke selv meget forstand på grafikkort, så derfor håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig :)

Prisen skal ligge på omkring de 1000kr og skal kunne klare spil som Heroes of Newerth og tilsvarende i bedste grafik. Også gerne de nyeste spil, men er ikke umiddelbart et must.
Gravatar #2 - Andens999
15. feb. 2011 10:24
Tror det ville hjælpe at vide hvilket bundkort du har i da jeg har fået at vide at man ikke bare kan smække et hvilken som helst grafikkort i bundkortet men jeg kan jo tage fejl, også hvad grafikkort du havde før ville vist også hjælpe en del:)
Gravatar #3 - duffe
15. feb. 2011 10:26
Ah , ja self.. Det er et Asus P5N-E SLI, og mit gamle grafikkort var et Geforce 8800 Ultra...

*Edit*
Ska lige siges at det er en færdig samlet computer jeg købte, da jeg ikke selv har ret meget forstand på computer hardware :)
Gravatar #4 - meh
15. feb. 2011 11:02
Andens999 (2) skrev:
da jeg har fået at vide at man ikke bare kan smække et hvilken som helst grafikkort i bundkorte
Dette er delvis korrekt..

Skal du kun benytte ét grafikkort i systemet kan du smide et hvilket som helst grafikkort der passer i bundkortes interface så som PCI-e.

Men skulle man ønske at kunne køre SLI eller Crossfire om du vil, altså mere end et kort, så kommer det meget vel an på hvilket chipset bundkortet har.

Snakker vi ATI så er det nok HD 5830 og hvis Nvidia så der det nok GTX 460 1GB
De ligger plus / minus op af hinanden afhængig hvilken test man kigger på. Dette er baseret på en max pris på 1200.
Gravatar #5 - Andens999
15. feb. 2011 11:25
Takker for Info cnx skal lige siges er ikke selv nogen haj til det der hardware men man lærer jo hele tiden:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login