mboost-dp1

CAS latency vs hastighed?

Gå til bund
Gravatar #1 - Niklas H
7. sep. 2009 08:06
Nu står jeg og skal bruge noget mere RAM i den stationære computer og jeg har desværre ikke fulgt med i markedet og teknologien de sidste par år, så jeg er lidt "rusten".

Jeg har lige nu nogle blokke 2GB DDR3 1066mhz CL7, og står til at skulle bruge 4GB. Der er desværre ikke så mange der laver sådan nogle blokke mere, og eftersom at jeg foretrækker Corsair og at deres 1066mhz CL7 blokke lige er udgået, så er jeg lidt på herrens mark.

Lige nu står jeg og overvejer om jeg skal købe 2GB Corsair DDR3 1333mhz og tvinge dem til at køre samme hastighed og timings som mine gamle RAM-blokke (så jeg også er lidt fremtidssikret?), eller om jeg skal tage hele skridtet og købe 4GB Corsair DDR3 1333mhz og droppe de gamle blokke.
Gravatar #2 - Niklas H
7. sep. 2009 13:14
Bump'er lige, da jeg meget snart har behovet for ekstra RAM :)
Gravatar #3 - shantri
7. sep. 2009 14:23
Du kan bringe spørgsmålet til www.tweak.dk forummet. De har altid nogle hurtigt-svarende "nørder" ;)
Gravatar #4 - Bundy
9. sep. 2009 07:33
Jeg synes jeg læste nogen om at CAS latency ikke er så vigtigt i DDR2 og opefter.. Jeg tror seriøst ikke det er noget du vil kunne mærke forskel på. På den anden side, så kaster de jo RAM i nakken på os for tiden, og hvis man har mindre en 4GB er man tydeligvis fag. ;)
Gravatar #5 - ty
10. sep. 2009 21:22
1/t*latency, hvor t er den reelle bus-hastighed. Så kan du selv beregne forskellen på den faktiske latency.
Gravatar #6 - Clauzii
10. sep. 2009 22:52
Hvis meningen er at RAMen skal køre med 1066, er der den store fordel i 1333 RAM at man så kan forbedre latency optil 10% i RAM-hastighed. Og kan derfor gøre nytte af den hurtigere RAM med det samme.

Så de 4GB Corsair vil være helt fint :)
Gravatar #7 - terracide
11. sep. 2009 00:05
CAS betyder røv og nøgler for ydelsen i dag...lidt om RAM og hvordan det virker:

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=222...
Gravatar #8 - Niklas H
12. sep. 2009 10:44
Tak for svarene. Jeg har købt 4GB Corsair 1333 mhz :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login