mboost-dp1
CopyDAN/Båndkopi vederlags problemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg skulle d.d. bestille en USBStick til min chef, og tænkte "Jammen hov, der er jo afgift på - mon ikke jeg kan blive fritaget for dette?"
Jo det kan jeg godt ifølge CopyDAN/Båndkopi's hjemmeside.
Jeg ringer til Båndkopi for at få udleveret oplysninger om hvilke forhandlere der tillader at man kan blive fritaget for afgiften, men den ansatte er vikar og kan ikke oplyse mig i hvilke forretninger jeg kan blive fritaget for at betale den famøse afgift på 4,65kr pr. USB stick.
Jeg sender så en mail til ProShop.dk for at høre om man kan blive fritaget for afgift ved køb af USB Sticks eller medier og får følgende svar:
Der har tidligere været en artikel om dette her på newz.dk - link
Afslutningsvis vil jeg slutte af med at spørge:
Hvorfor f....... skal det være så svært at bestille noget uden afgift når muligheden er der? Er det kun mig der har prøvet dette?
Er der nogen der har erfaring med netop at bestille medier/usb sticks uden afgift? Er der nogen forretninger i kan anbefale?
Jo det kan jeg godt ifølge CopyDAN/Båndkopi's hjemmeside.
Jeg ringer til Båndkopi for at få udleveret oplysninger om hvilke forhandlere der tillader at man kan blive fritaget for afgiften, men den ansatte er vikar og kan ikke oplyse mig i hvilke forretninger jeg kan blive fritaget for at betale den famøse afgift på 4,65kr pr. USB stick.
Jeg sender så en mail til ProShop.dk for at høre om man kan blive fritaget for afgift ved køb af USB Sticks eller medier og får følgende svar:
Det kan du desværre ikke via vores side. De sælges alle med afgift på og kun på den måde.
Der har tidligere været en artikel om dette her på newz.dk - link
Afslutningsvis vil jeg slutte af med at spørge:
Hvorfor f....... skal det være så svært at bestille noget uden afgift når muligheden er der? Er det kun mig der har prøvet dette?
Er der nogen der har erfaring med netop at bestille medier/usb sticks uden afgift? Er der nogen forretninger i kan anbefale?
Hehe, har lige læst den FAQ du linker til. Det er nu meget sjov læsning. 9 ud af 10 af de spørgsmål der stilles bliver ikke besvaret :-)
De fleste spørgsmål lyder ca sådan her:
Q: Hvorfor skal jeg betale?
A: Fordi far siger det!
Men der er jo selvfølgelig også forældre der ville mene at det er et svar..
De fleste spørgsmål lyder ca sådan her:
Q: Hvorfor skal jeg betale?
A: Fordi far siger det!
Men der er jo selvfølgelig også forældre der ville mene at det er et svar..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.