mboost-dp1

Død harddisk.

Gå til bund
Gravatar #1 - Swankie
28. jul. 2010 22:27
Hey Newz, har et problem som jeg tænkte i kunne hjælpe mig med at løse.

Jeg købte en Dell Vostro 1700 for et par måneder siden, altså brugt, men i god stand. Det der nu er sket, er at harddisken er stået af. Jeg kan ikke boote Windows mere, men min Ubuntu (som er på samme harddisk, bare en anden partition), virker upåklageligt, selvom den giver mig fejlmeddelelser om at min harddisk svigter.

Jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg skal investere i en ny harddisk, men hvilken? Og kan jeg sætte en anden, imidlertidig, harddisk i? Har nemlig en gammel HP 530, som godt nok kun har en 80GB HDD i, men jeg tænkte den ville være god nok som nødløsning?
Gravatar #2 - skalla
29. jul. 2010 06:37
det burde ikke være noget problem for dig, hvis begge harddiske er 2.5"
sådan en ?
eller denne her

Gravatar #3 - Swankie
29. jul. 2010 11:02
Jeg prøvede bare at smide min harddisk i fra Hp'en, men stikkene passede ikke?

Og er der nogen mærkbar forskel mellem 5400 rpm og 7200 rpm?
Gravatar #4 - skalla
29. jul. 2010 11:20
7200 rpm diske er lidt hurtigere ;o)

Sidder der en lille ramme eller forlænget stik (omformer) på den ene af diskene ? i så fald skal du skifte den rundt.
Gravatar #5 - Swankie
29. jul. 2010 11:35
hvad mener du med at skifte den rundt?
Gravatar #6 - skalla
29. jul. 2010 12:01
noget i stil med denne det kan i nogle tilfælde være et omformerstik der er sat på.
Har dog set enkelte hvor der var en lille ramme med omformer som var monteret på harddisken.

Omformeren skal pilles af og sættes på den ny disk!
Gravatar #7 - Swankie
29. jul. 2010 12:02
aaaaah, det tjekker jeg lige (;
Gravatar #8 - Inum
29. jul. 2010 18:51
Ellers er muligheden vel for at den nye computer er med sata harddisk og den gamle harddisk du har ikke er sata?

/edit

Prøv at kigge på dette link: http://www.laptopparts101.com/hard-drive/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login