mboost-dp1
Ekstern harddisk evt. netværks.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg vil gerne have mulighed for at lave sikkerhedskopi af mine ting. Har en MacBook Pro, en normal Airport fra Apple og den skod trådløse router man for fra Yousee. Ved ikke hvordan det kan lade sig gøre, men kunne egentlig godt tænke mig en løsning ligesom timecapsule fra Apple. Men synes deres er for dyr og vil derfor høre jer eksperter om der er en mulighed for at lave det til en nogenlunde penge?
På forhånd tak for hjælpen.
Jeg vil gerne have mulighed for at lave sikkerhedskopi af mine ting. Har en MacBook Pro, en normal Airport fra Apple og den skod trådløse router man for fra Yousee. Ved ikke hvordan det kan lade sig gøre, men kunne egentlig godt tænke mig en løsning ligesom timecapsule fra Apple. Men synes deres er for dyr og vil derfor høre jer eksperter om der er en mulighed for at lave det til en nogenlunde penge?
På forhånd tak for hjælpen.
Jeg kender ikke timecapsule så jeg ved ikke præcist hvad det kan. Jeg ved heller ikke hvad dine krav er.Bagger (1) skrev:Jeg vil gerne have mulighed for at lave sikkerhedskopi af mine ting. Har en MacBook Pro, en normal Airport fra Apple og den skod trådløse router man for fra Yousee. Ved ikke hvordan det kan lade sig gøre, men kunne egentlig godt tænke mig en løsning ligesom timecapsule fra Apple. Men synes deres er for dyr og vil derfor høre jer eksperter om der er en mulighed for at lave det til en nogenlunde penge?
En vilkårlig USB harddisk burde kunne tilsluttes til en MacBook Pro, derudover skal du så bare have noget backupsoftware. Er det et krav at softwaren har en grafiskbrugerflade, eller kan en kommandolinie bruges?
Hvis kommandolinieværktøjer kan tilfredsstille dine behov, så findes der et hav af gratis software på nettet. Meget unix software kan køre på Mac OS X med få eller slet ingen ændringer, så backupværktøjer fra BSD eller Linux burde kunne køre på Mac OS X også. Men Mac OS Xs grafiksystem er ikke kompatibelt med de andre, så grafiske programmer får man ikke lige uden videre til at køre.
Jeg har selv lavet et backupsystem der fungerer ved at lave tar filer og lægger dem i et arkiv hvorfra de aldrig slettes. Mit system finder automatisk ud af om der er identiske data i tar filerne og gemmer kun et eksemplar i det tilfælde, så selvom man tager en daglig fuld backup tager det lang tid før man fylder disken op. Mit system kan køre på Mac OS X, men jeg ved ikke om det er nemt at restore et Mac OS X system fra en tar fil.
Jeg kan ikke udfra din beskrivelse vurdere om dine behov kan dækkes af det system jeg har lavet, men hvis du er interesseret, så er programmet helt gratis.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.