mboost-dp1
Formatering af ekstern harddisk... HJÆLP!!!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey everyone:)
Har lige købt en helt ny ekstern harddisk, og det første jeg gjorde var at formatere den til NTSF 8192 byte, da jeg ville have mulighed for at lægge 8gb filer over på den:) men hver gang jeg prøver at lægge en stor fil over på den (6gb) får jeg ''Blue Screen of Death'' og min pc genstarter? Når der har nogen idé? (har ikke virus, har scannet 3 mio. gange)
Har lige købt en helt ny ekstern harddisk, og det første jeg gjorde var at formatere den til NTSF 8192 byte, da jeg ville have mulighed for at lægge 8gb filer over på den:) men hver gang jeg prøver at lægge en stor fil over på den (6gb) får jeg ''Blue Screen of Death'' og min pc genstarter? Når der har nogen idé? (har ikke virus, har scannet 3 mio. gange)
Med NTFS kan du da sagtens lægge store filer over selvom du kun formaterer den til 4096 byte .. Prøv det?
LordSadler (1) skrev:Hey everyone:)
Lyder da mærkeligt :s Var den FAT32 da du fik den? :)
Og kan du godt smide mindre filer ind uden at den failer?
kan godt smide 500mb filer over, men vil lige prøve at formatere til 4096 så :) og det var også NTSF da jeg fik den, hørte bare at man ikke kunne ligge særligt store filer over så?
LordSadler (7) skrev:Hvad betyder det så om det er 4096 byte eller 8192 byte? :)
Ehm, det ved jeg så ikke. Men jeg ved at NTFS 4096 byte kan tage ret store filer, da jeg har pakket hele mit WoW directory ind og flyttet det over på min externe :P Det er ca. 12-13GB tror jeg :)
Nu prøvede jeg lige med NTSF 4096, og det samme skete. ''Blue Screen of Death'' så snart den er færdig eller tæt på at være det? :S Hvis det betyder noget er det en LaCie Rikiki 500 gb.
LordSadler (10) skrev:Nu prøvede jeg lige med NTSF 4096, og det samme skete. ''Blue Screen of Death'' så snart den er færdig eller tæt på at være det? :S Hvis det betyder noget er det en LaCie Rikiki 500 gb.
Jeg har aldrig hørt om det mærke før :s De første par hits på google viste umiddelbart ikke nogen andre med samme problem /:
Har du mulighed for at nulstille den til fabriksindstillinger eller noget?
Har hørt om det før. Umiddelbart er det et "Fedt design - crappy kvalitet"-mærke .. Det er i hvert fald min opfattelse. Jeg tror jeg ville gå ned og få den byttet.
Jeg købte et PCI-kort med USB-sticks på og siden da, har jeg ikke haft problemer. Måske det var noget du kunne prøve? De er ikke så dyre.
Vil helst undgå at skulle ud at købe mere:)
Har du mulighed for at nulstille den til fabriksindstillinger eller noget?
Kan gendane standartinstillinger, mon det vil hjælpe?
Tjek Harddiskens sundhed med freeware:
http://www.softpedia.com/progDownload/CrystalDiskI...
Prøv efterfølgende freeware Partitionmanager:
http://www.partition-tool.com/personal.htm?gclid=C...
jeg anbefaler at du deler HDD'en. det giver umiddelbart ikke mening, men jeg kan huske det hjalp mig med lign. problem at HDD blev delt i 2 part. og efterfølgende tilbage til 1 part.
http://www.softpedia.com/progDownload/CrystalDiskI...
Prøv efterfølgende freeware Partitionmanager:
http://www.partition-tool.com/personal.htm?gclid=C...
jeg anbefaler at du deler HDD'en. det giver umiddelbart ikke mening, men jeg kan huske det hjalp mig med lign. problem at HDD blev delt i 2 part. og efterfølgende tilbage til 1 part.
Fik ordnet problemet ved at afinstallere USB Booster som var et software der fulgte med harddisken :)
BSoD plejer at være driver-relateret. I XP har drivere kernel-adgang, så de kan VIRKELIG ødelægge meget.
Jeg foreslår at du lader være med at bruge driveren eller finder en opdateret udgave (hvis sådan en findes). HW producenter er nogle gange VIRKELIG skod til at udgive nye opdateringer til HW. Personligt har jeg en TV-tuner jeg ikke kan bruge fordi driveren holdt op med at virke i XP sp1 eller sp2 og producenten har ikke gidet at udgive en ny version... det er virkelig surt kun at kunne bruge den i få år.
Jeg foreslår at du lader være med at bruge driveren eller finder en opdateret udgave (hvis sådan en findes). HW producenter er nogle gange VIRKELIG skod til at udgive nye opdateringer til HW. Personligt har jeg en TV-tuner jeg ikke kan bruge fordi driveren holdt op med at virke i XP sp1 eller sp2 og producenten har ikke gidet at udgive en ny version... det er virkelig surt kun at kunne bruge den i få år.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.