mboost-dp1
Grafikkort
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej.
Håber I kan hjælpe mig.
Jeg overvejere at skrifte mit grafikkort ud fra en ATI 3650 HD til et nyere.. Men hvad skal man købe.
Jeg bruger mest min computer til at spille lidt på(dog ikke de nyeste spil) samt afspiller for HD-Film/1080P igennem min forstærker til TV'et.
Min forstærker understøtter HD-Lyd, så det vil ikke gøre noget vi det nye kort også gjorde dette.
Nogen bud?
På forhånd tak.
Håber I kan hjælpe mig.
Jeg overvejere at skrifte mit grafikkort ud fra en ATI 3650 HD til et nyere.. Men hvad skal man købe.
Jeg bruger mest min computer til at spille lidt på(dog ikke de nyeste spil) samt afspiller for HD-Film/1080P igennem min forstærker til TV'et.
Min forstærker understøtter HD-Lyd, så det vil ikke gøre noget vi det nye kort også gjorde dette.
Nogen bud?
På forhånd tak.
Afhængig af din skærm-opløsning (1650x1050 el. 1920x1200)
fx. HD5850 eller HD5870 henholdsvis til ca. 2000 og 2600+ kr. Du har kun behov for sidstnævnte til den høje opløsning.
Måske skriv hvad du spiller?
Hvad er dit budget?
fx. HD5850 eller HD5870 henholdsvis til ca. 2000 og 2600+ kr. Du har kun behov for sidstnævnte til den høje opløsning.
Måske skriv hvad du spiller?
Hvad er dit budget?
Til film-afspilning kan alle nutidens grafikkort sagtens trække 1080 (givet en gns. god CPU og lidt afhængig af din player). Det er når du spiller, du egentlig presser kortet. Men med din opløsning er HD5850 endda nok lidt overkill. Men så har du også til lidt ud i fremtiden :). HD5850 er budet fra mig.
Det kort du har nu, burde kunne trække næsten alt i din pc-skærm opløsning. Kan du forklare hvorfor du vil skifte det ud? Pga. HD-lyden? For da kunne du investere i et HD-lydkort til under det halve :)
Det kort du har nu, burde kunne trække næsten alt i din pc-skærm opløsning. Kan du forklare hvorfor du vil skifte det ud? Pga. HD-lyden? For da kunne du investere i et HD-lydkort til under det halve :)
Har købt en ny forstærker og kan ikke få noget billede fra Computeren over til TV'et og eller ikke nogen lyd.. Har fået billede et par enkel gange, hvor billedet står og flimmere og skifter i faverne..
Så er måske lidt bange for at det gamle er kaput, men har ikke fået den fastslået endnu.
Da jeg ikke har haft mulighed for at prøve det i et andet setup endnu..
Så er måske lidt bange for at det gamle er kaput, men har ikke fået den fastslået endnu.
Da jeg ikke har haft mulighed for at prøve det i et andet setup endnu..
Hvis jeg må prøve at hjælpe dig, hvad sker der hvis du kobler pc'en direkte til TV'et (via RGB/DVI/HDMI afhængig af dine muligheder)? Så kan du se om det er kortet eller forstærkeren der driller.
Har prøvet at slutte computeren til TV'et uden at have forstærkeren i mellem. Der er overhovedet ingen billede, ikke engang i bios.
Når jeg køre med forstærkeren i mellem, får jeg et billede af Bios opstarten.
Så det er lidt mærkeligt, især da det virket med min gamle forstærker. Og den nye er bare et model bedre, da den anden gik i stykker.
Så planen er at prøve det på et andet set up.
Når jeg køre med forstærkeren i mellem, får jeg et billede af Bios opstarten.
Så det er lidt mærkeligt, især da det virket med min gamle forstærker. Og den nye er bare et model bedre, da den anden gik i stykker.
Så planen er at prøve det på et andet set up.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.