mboost-dp1

Hjælp! Er dette rette PC til photoshop CS5?

Gå til bund
Gravatar #1 - Frank_1973
19. sep. 2011 12:57
Hej

Håber der[/b] er en it-haj eller to herinde, der kan hjælpe et it-analfabet lidt på vej.

Jeg skal have en ny laptop til billedbehandling i Photoshop CS5.

Har læst systemkravene til CS5, og kan også læse specifikationerne på den Toshiba, jeg overvejer at købe.

Men jeg er ikke meget klogere. Ved fx ikke, om det er de samme processorer, der tales om. Derfor please hjælp!

Har herunder indsat systemkrav til CS5 og specifikationer på den pc jeg overvejer.

Kan den køre CS5 uden problemer?

System requirements (CS5):

Windows
• Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 processor
• Microsoft® Windows® XP with Service Pack 3; Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise with Service Pack 1 (Service Pack 2 recommended); or Windows 7
• 1GB of RAM
• 1GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
• 1024x768 display (1280x800 recommended) with qualified hardware-accelerated OpenGL graphics card, 16-bit color, and 256MB of VRAM
• Some GPU-accelerated features require graphics support for Shader Model 3.0 and OpenGL 2.0
• DVD-ROM drive
• QuickTime 7.6.2 software required for multimedia features
• Broadband Internet connection required for online services and to validate Subscription Edition (if applicable) on an ongoing basis*

Og her Pc'en:

Toshiba Satellite L775D-100

Operativsystem Windows 7 Home Premium 64-bit

Skärm
Størrelse 17,3" HD+ 16:9
Maximal upplösning 1600 x 900
Skärmtype TFT LCD LED backlit

Processor
Processormodell AMD Sabine QuadCore A6-3400M
Processorhastighed 2,3 GHz
Antal kerner 4
Chipset AMD A60M/A70M (Hudson M2)

Hukommelse
Type: SODIMM DDR3 1333MHz
Hukommelse som ingår: 8 GB
Maximal hukommelse: 8 GB
Hukommelsespladser: 2

Lagring
Harddisk størrelse 750 GB
Type: SATA 5400 rpm
Optisk enhed: DVD-brännare Super Multi med stöd för dubbla lager

Grafikkort ATI Radeon HD6520G
Dedikerat grafikminne Nej
Delt grafikminne Upp till 4083 MB
Grafikkortsklasse 2

På forhånd tak!
Frank
Gravatar #2 - Mnc
19. sep. 2011 13:00
Hardwaremæssigt ser den ud til, at klare deres liste med requirements fint.
Gravatar #3 - Sanity
19. sep. 2011 14:32
Jeg vil straks skynde mig at anbefale dig at finde en laptop med en bedre skærm. 1600x900 er sgu ringe for en 17". Kender desværre ikke noget til AMDs processorer. Grafikkortet er dog noget hø og da photoshop faktisk kan bruge kortet vil jeg anbefale dig at finde en laptop med et bedre et af slagsen.
Gravatar #4 - Bundy
19. sep. 2011 17:41
Hvad er dit budget? Jeg er ret sikker på at det kan gøres bedre, det der :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login