mboost-dp1

Hjælp til bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - Phr4gG3r
12. jan. 2010 21:39
Hey, går og skal til at opgradere min alt for gamle bærbare, så den kan følge med til studierne på uni. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal være på udkig efter længere.

Indtil videre er de største krav til computeren, at den skal kunne trække adobe pakken, da vi bruger denne meget og formentlig også kommer til at arbejde med 3D inden for et lille års tid..

Pris maks omkring de 7000
Gravatar #2 - Woller
12. jan. 2010 22:07
Denne her er vidst et meget godt bud :) du må selv tilpasse den og jeg vil anbefale dig at tage deres premium support ;) så bliver det ikke meget bedre til pengene
Gravatar #3 - MiniatureZeus
13. jan. 2010 08:12
Overvejet en MacBook Pro 13"?
Den kan du få til omkring 8.400 kr. og den trækker helt fint Adobe pakken og diverse 3D programmer. Dog undersøg om din skole har support for mac, især på printerområdet, da det er super træls at skulle bruge en halv time hver gang man skal printe...
Kender en pige som går på Medialogi på AAUK og som bruger en 13" MBP til både heftig 3D rendering og rigtig meget photoshop og flash, hvilket den klarer til UG++ :)

Hov, havde ikke lige set at du kun ville bruge omkring de 7.000 kr., og så er 1.400 kr. ekstra nok lige lidt meget hvis du ikke gider rode med Mac OS X. Og vil gå så langt til at sige, at hvis din skole ikke har fuldkommen support på Mac OS X, så lad være med at bruge pengene på en Mac..
Havde selv en Mac sidste år på Medialogi, og det var et rent helvede ikke at kunne få noget som helst hjælp fra supporterne omkring hvordan man skal printe, tilgå nettet, fællesdrev og så videre, og man i stedet skal bruge flere timer på diverse fora for at finde work-arounds, så man bare har nogen lunde styr på tingene.. Desuden, hvis i skal lære et nyt program at kende, og man selv skal sidde og fumle i et alternativt program til Mac, fordi at underviserens program ikke findes til mac, så er det også bare mere besværligt..
Gravatar #4 - vandfarve
13. jan. 2010 08:20
Phr4gG3r (1) skrev:
Hey, går og skal til at opgradere min alt for gamle bærbare, så den kan følge med til studierne på uni. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal være på udkig efter længere.

Indtil videre er de største krav til computeren, at den skal kunne trække adobe pakken, da vi bruger denne meget og formentlig også kommer til at arbejde med 3D inden for et lille års tid..

Pris maks omkring de 7000

En Dell Vostro eller Dell XPS M13xx kunne også være et godt bud til en almindelig studerende, hvis du ikke har nogle præferencer umiddelbart.

Ellers kan jeg da anbefale Asus, HP Enterprise og IBM/Lenovo, men for de to sidste mærker skal du nok højere op. Åh, dog, en Lenovo T300 burde kunne blive din for omkring 7.000 kroner for én af de skrabede modeller.

Fortæl gerne lige mere om dine krav (batterilevetid, skærmstørrelse, hvor længe du regner med at beholde den, osv.), og så kan vi give dig bedre råd.

Det er svært at vide, hvad du går efter, når den kun skal bruges til universitet og måske lidt 3D-arbejde om et år. :)
Gravatar #5 - Phr4gG3r
13. jan. 2010 13:41
vandfarve (4) skrev:
Fortæl gerne lige mere om dine krav (batterilevetid, skærmstørrelse, hvor længe du regner med at beholde den, osv.), og så kan vi give dig bedre råd.

Hmm..
Batterilevetiden behøver ikke at være noget specielt, da der oftest er strømstik i nærheden hvor jeg bruger den.
Skærmstørrelsen ser jeg gerne omkring de 15.6", da det er hvad jeg har nu og er godt tilfreds med.
Min nuværende computer har jo efterhånden levet i lidt over 4 år, så den nye skal selvfølgelig også holde et godt stykke tid.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login