mboost-dp1

Hjælp til hardware

Gå til bund
Gravatar #1 - Wicker
27. jul. 2010 17:03
Hey newz bruger,
jeg overvejer at lave en ny computer, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Jeg har derfor et par spørgsmål, som jeg håber på nogen her inde ville være i stand til at svare på.

Først og fremmest vil jeg smide en i7 core processor i min computer, men har kommet til at tænke over hvad ville der ske, hvis jeg stoppede 2 af disse processor i, istedet for. Hvilken effekt ville det have på computeren, og vil det gøre en stor forskel? Og desuden hvis man gjorde dette ville det så give 8 kerner eller 16 i alt? (Ikke sikker på om man plusser eller ganger kernerne)

Dernæst skal jeg også have en radeon 5970 (vist det bedste radeon grafik kort pt?). Dertil vil jeg høre om det kan betale sig at supplere den med et andet grafik kort, eksempelvis en radeon 5770.

Til sidst skal jeg også have en strømforsygning til dette, og er ikke sikker på hvor stor den skal være. Nogen siger 850 watt, mens andre mener en 1000. Hvordan kan man være sikker på at få en der passer til lige præcis mit behov?

Håber der er nogen som måske har et svar til mine måske lidt "dumme" spørgsmål.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Daniel-Dane
27. jul. 2010 17:46
Du behøver ikke mere end én processor! Desuden kan det typisk betale sig at købe to billige kort af samme slags end ét dyrt.
Wicker (1) skrev:
Ikke sikker på om man plusser eller ganger kernerne
lol
Gravatar #3 - Corholio
27. jul. 2010 21:37
Wicker (1) skrev:
Først og fremmest vil jeg smide en i7 core processor i min computer, men har kommet til at tænke over hvad ville der ske, hvis jeg stoppede 2 af disse processor i, istedet for. Hvilken effekt ville det have på computeren, og vil det gøre en stor forskel? Og desuden hvis man gjorde dette ville det så give 8 kerner eller 16 i alt? (Ikke sikker på om man plusser eller ganger kernerne)

Det kan ikke fysisk lade sig gøre at "proppe" 2 stk i7 processorer i et normalt desktop motherboard. Jeg vil også mene at 1 stk ville være tilstrækkeligt.

Wicker (1) skrev:
Dernæst skal jeg også have en radeon 5970 (vist det bedste radeon grafik kort pt?). Dertil vil jeg høre om det kan betale sig at supplere den med et andet grafik kort, eksempelvis en radeon 5770.

Kort svar... nej, det kan ikke betale sig at supplere et 5970 med et ekstra kort, med mindre det betyder alverden for dig, at få hevet 1-2 fps mere ud af et spil, 1 stk. 5970'er burde være tilstrækkeligt (mindre kan sikkert også gøre det).

Wicker (1) skrev:
il sidst skal jeg også have en strømforsygning til dette, og er ikke sikker på hvor stor den skal være. Nogen siger 850 watt, mens andre mener en 1000. Hvordan kan man være sikker på at få en der passer til lige præcis mit behov?

Brug denne side til at beregne dit CPU forbrug, og vælg derefter en strømforsyning der kan levere den ønskede mængde strøm (nej, en noname 1000W strømforsyning kan ikke levere 1000W)

http://www.antec.outervision.com/
Gravatar #4 - Wicker
28. jul. 2010 17:48
Jeg siger mange tak for svaret nr 3 :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login