mboost-dp1
Hjælp til ny bærbar!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Den burde nok være på MacNation?
Oh well!
Skal have en ny bærbar - punktum.
Har kigget på en MacBook Pro, 15" med følgende hård-vare:
* 2,4 GHz i7
* 4 GB RAM
* 750 GB SATA (5400 RPM)
* Radeon HD 6770 1GB (+ noget intel-hd-3000-something for at spare strøm)
Ja, ville gerne have haft enten en 7200 RPM eller SSD i den, men da det er gennem firmaet kan jeg ikke ændre i hardwaren (sparer dog ~3.500 på den)
Anyhooo, er det ikke et rimelig okay køb?
- og kan jeg ikke selv smide en SSD i lortet, eller er så'rn en Mac svejst sammen?
Oh well!
Skal have en ny bærbar - punktum.
Har kigget på en MacBook Pro, 15" med følgende hård-vare:
* 2,4 GHz i7
* 4 GB RAM
* 750 GB SATA (5400 RPM)
* Radeon HD 6770 1GB (+ noget intel-hd-3000-something for at spare strøm)
Ja, ville gerne have haft enten en 7200 RPM eller SSD i den, men da det er gennem firmaet kan jeg ikke ændre i hardwaren (sparer dog ~3.500 på den)
Anyhooo, er det ikke et rimelig okay køb?
- og kan jeg ikke selv smide en SSD i lortet, eller er så'rn en Mac svejst sammen?
Plimmer (2) skrev:Den er sølv farvet, det er vel det vigtigste?
Jeg kunne også casemodde en HP, eller købe en VAIO ... Har sågar et klistermærke med et halvspist æble fra chefens i-Things
Det er mere hardware og byggekvalitet jeg tænker på, ikke mærke og udseende
Thoroughbreed (1) skrev:Anyhooo, er det ikke et rimelig okay køb?
Øhm.. Det kommer an på i forhold til hvad. Den er selvfølgelig bedre end en Acer til 149 om måneden fra L'Easy, men jeg ville gerne have en pris oplyst. Det er lidt svært at sige om det er skidt eller kanel når man ikke aner hvad du giver :)
Alrekr (4) skrev:Øhm.. Det kommer an på i forhold til hvad. Den er selvfølgelig bedre end en Acer til 149 om måneden fra L'Easy, men jeg ville gerne have en pris oplyst. Det er lidt svært at sige om det er skidt eller kanel når man ikke aner hvad du giver :)
14.000 - hos Apple står den til 16.499, men jeg får den med 2 års udvidet forsikring, samt det der Apple Care-halløj i tre år
- edit -
Kan se at det står til 2.600 hos Apple, så i alt sparer jeg nok nærmere 4.500 på den :)
- er dog Apple-noob, derfor ville jeg lige høre jer newz'ere
Thoroughbreed (3) skrev:Det er mere hardware og byggekvalitet jeg tænker på, ikke mærke og udseende
Så vil jeg påstå at den nye Sony Vaio S serie er af ligeså god byggekvalitet.
Desuden skulle både Asus og Acer have lavet nye serier i rigtig god kvalitet, men dem har jeg ikke selv hands-on erfaring med.
Hardware er vel nogenlunde det samme.
Nu hvor det er et firmatilbud, så går jeg dog ud fra du ikke har så meget at vælge imellem?
Ved Apple ved man jo hvad man får, så sålænge du sparer penge på den vil jeg betragte det som et godt køb :)
fjols (6) skrev:Så vil jeg påstå at den nye Sony Vaio S serie er af ligeså god byggekvalitet.
Desuden skulle både Asus og Acer have lavet nye serier i rigtig god kvalitet, men dem har jeg ikke selv hands-on erfaring med.
Hardware er vel nogenlunde det samme.
Nu hvor det er et firmatilbud, så går jeg dog ud fra du ikke har så meget at vælge imellem?
Ved Apple ved man jo hvad man får, så sålænge du sparer penge på den vil jeg betragte det som et godt køb :)
Acer?!... Ser man det ..
Vi har valget mellem MacBook Air 11", samt Pro 13, 15 og 17" og så et par HP dv-something, men det er mere tilbud til folk der bare skal have en IBM-PC :)
Men du siger godt køb? Synes jeg også selv, har bare nul erfaring med Mac, kunne være de havde bygningsfejl eller whatever :)
arntc (8) skrev:Hvis man er til tynde bærbare med lækkert design og en i7'er: Asus Zenbook ux31!!1one.
Jeg har lige købt en til arbejde, og den er bare feee :D
Nu snakker jeg hverken om Asus, Acer eller HP ...
Jeg snakker om en MacBook Pro - vil vide hvad fordelen ved at købe en Mac er - og om det er et godt køb ...
Har muligheden for at få en til en rimelig penge, og har længe haft lyst til at prøve noget nyt ...
Thoroughbreed (10) skrev:arntc (8) skrev:Hvis man er til tynde bærbare med lækkert design og en i7'er: Asus Zenbook ux31!!1one.
Jeg snakker om en MacBook Pro - vil vide hvad fordelen ved at købe en Mac er - og om det er et godt køb ...
Har muligheden for at få en til en rimelig penge, og har længe haft lyst til at prøve noget nyt ...
Nej, det er ikke et godt køb, med mindre du ikke kan leve uden OSX.
arntc (11) skrev:Thoroughbreed (10) skrev:arntc (8) skrev:Hvis man er til tynde bærbare med lækkert design og en i7'er: Asus Zenbook ux31!!1one.
Svjv kan man da installere OSX på en "almindelig" computer hvis den har Intel processor?
- men der er da andre (store) forskelle, som f.eks. multitouch gestures, magnetisk opladerkabel, ædespalte istedet for cd-skuffe osv :)
Thoroughbreed (12) skrev:arntc (11) skrev:Thoroughbreed (10) skrev:arntc (8) skrev:Hvis man er til tynde bærbare med lækkert design og en i7'er: Asus Zenbook ux31!!1one.
Svjv kan man da installere OSX på en "almindelig" computer hvis den har Intel processor?
- men der er da andre (store) forskelle, som f.eks. multitouch gestures, magnetisk opladerkabel, ædespalte istedet for cd-skuffe osv :)
Bortset fra magnetisk opladerkabel er det rimelig almindelige features i pc'er ;-)
Woller (13) skrev:Thoroughbreed (12) skrev:arntc (11) skrev:Thoroughbreed (10) skrev:arntc (8) skrev:Hvis man er til tynde bærbare med lækkert design og en i7'er: Asus Zenbook ux31!!1one.
Bortset fra magnetisk opladerkabel er det rimelig almindelige features i pc'er ;-)
Personal Computerer?...
Anyway, har ikke set en bærbar i størrelsen 15/17" med ædespalte endnu, og multitouch er ikke det samme som MacBooks - og så kræver det forøvrigt at have software fra synaptics installeret :)
Thoroughbreed (15) skrev:Woller (13) skrev:Thoroughbreed (12) skrev:arntc (11) skrev:Thoroughbreed (10) skrev:arntc (8) skrev:Hvis man er til tynde bærbare med lækkert design og en i7'er: Asus Zenbook ux31!!1one.
Personal Computerer?...
Anyway, har ikke set en bærbar i størrelsen 15/17" med ædespalte endnu, og multitouch er ikke det samme som MacBooks - og så kræver det forøvrigt at have software fra synaptics installeret :)
så ved folk hvad man snakker om ;-)
en hurtig google søgning gav
slot drive 1
slot drive 2
Slot drive 3
Min lenovo har adskillige multitouch gestures der fungere udmærket, kan du definere hvodan de skulle adskille sig fra apple's?
Thoroughbreed (15) skrev:og så kræver det forøvrigt at have software fra synaptics installeret :)
Nå ja - hellere have en driver installeret til at klare multitouch en et helt styresystem :)
Woller (13) skrev:Bortset fra magnetisk opladerkabel er det rimelig almindelige features i pc'er ;-)
Er det det? Jeg har endnu ikke set det ved andre producenter end Apple.
Woller (16) skrev:Min lenovo har adskillige multitouch gestures der fungere udmærket, kan du definere hvodan de skulle adskille sig fra apple's?
Well, nu kender jeg ikke noget til din Lenovo, men så vidt jeg har læst (har ikke prøvet en Mac endnu) så kan man bl.a. skifte mellem åbne programmer, samt minimere, maksimere og pinch-to-zoom ...
Ved ikke hvor meget af det passer - og i hvor mange programmer det virker, har som sagt kun læst det.
Alrekr (17) skrev:Nå ja - hellere have en driver installeret til at klare multitouch en et helt styresystem :)
Bah, det jeg mener, er at hvis jeg formateur (hvilket jeg gør for at slippe for crapware) så skal jeg installere synaptics driver/program for at få lov til at scroll med touchpad :D
Mht til opladeren tror jeg at Woller mener at bortset fra magnet-lader-thing, så var multitouch og ædespalte normal :)
Thoroughbreed (18) skrev:Well, nu kender jeg ikke noget til din Lenovo, men så vidt jeg har læst (har ikke prøvet en Mac endnu) så kan man bl.a. skifte mellem åbne programmer, samt minimere, maksimere og pinch-to-zoom ...
Ved ikke hvor meget af det passer - og i hvor mange programmer det virker, har som sagt kun læst det.
Jeg har heller ingen direkte erfaring med multitouch på Mac, men for mig virker det som noget jeg ville blive træt af hvis at man ved at køre et par finger over trackpad'en skifter program. Medmindre man skal kombinere det med et tastetryk (hvilket så fjerner idéen med multitouch).
Pinch to zoom har jeg set både på lenovo og hp's elitebooks ;-)
Thoroughbreed (18) skrev:Alrekr (17) skrev:Nå ja - hellere have en driver installeret til at klare multitouch end et helt styresystem :)
Bah, det jeg mener, er at hvis jeg formateur (hvilket jeg gør for at slippe for crapware) så skal jeg installere synaptics driver/program for at få lov til at scroll med touchpad :D
PC-decrapifier fjerner bloatware uden at du skal formatere ;-)
Thoroughbreed (18) skrev:
Mht til opladeren tror jeg at Woller mener at bortset fra magnet-lader-thing, så var multitouch ogædespalteSlot drive's normal :)
Korrekt.
Thoroughbreed (18) skrev:Woller (16) skrev:Min lenovo har adskillige multitouch gestures der fungere udmærket, kan du definere hvodan de skulle adskille sig fra apple's?
Well, nu kender jeg ikke noget til din Lenovo, men så vidt jeg har læst (har ikke prøvet en Mac endnu) så kan man bl.a. skifte mellem åbne programmer, samt minimere, maksimere og pinch-to-zoom ...
Ved ikke hvor meget af det passer - og i hvor mange programmer det virker, har som sagt kun læst det.Alrekr (17) skrev:Nå ja - hellere have en driver installeret til at klare multitouch en et helt styresystem :)
Mht til opladeren tror jeg at Woller mener at bortset fra magnet-lader-thing, så var multitouch og ædespalte normal :)
Jæs, men hvad nytter det når der er OSX på en MB? Så er hele OS'et jo crapware.
Næ du, en Asus zenbook uden cd-rom, thats the shit. cd/dvd er so last year alligevel.
Multitouch kræver også en driver til OSX, at den allerede er installeret er selvfølgelig fedt. Men det er den jo sådan set også når du køber en pc, så det giver ingen mening at fremhæve det. Og der er skam også, som tidligere nævnt, crapware på en mac.
Men til gengæld bliver du aldrig ramt af virus, hehe. Eller, du får ihvertfald ikke hjælp til at fjerne det.
Jeg må være ærlig at sige, at jeg bruger en del tid foran en macbook unibody når jeg sørger for at div. pdf formularer nu også fungerer. Jeg brugte gestures i 10 min. var hypet over det i yderligere 2, og har aldrig brugt det siden. Jeg er mere irreterret over følsomheden.
izym (21) skrev:arntc (20) skrev:Og der er skam også, som tidligere nævnt, crapware på en mac.
Jeg husker da ikke der var noget crapware på samtlige nye Macs jeg havde.
Hvad fanden er photo booth og garageband så da?
Når det er præinstalleret på en ASUS er det crapware. Når det er præinstalleret på en mac er det uundværdlige "features"?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.