mboost-dp1

Hjælp til opgrading af system

Gå til bund
Gravatar #1 - Weepy#
5. jan. 2009 17:07
hej allesammen, så er tiden kommet til hvor jeg skal opgradere mit sytem, så jeg vil bede om jeres hjælp til at finde ud af hvad jeg skal have. jeg skal have en ny Processer, ny strømforsyngning 512 eller 1gb flere ram. og nyt grafik kort. Det eneste krav er at det ikke må overskride mit Budget; på 1600-1700 kroner evt lydkort.

Får at i skal kunne hjælpe mig skal i have nogen oplysninger omkring mit Sytem, lets go xD

Operativsystem Ekte Windows® XP Home Edition
Ram: DDR 1024 400mhz (512x2)
Processer: AMD Athlon64 3400+
Graffikkort: ATI Radeon™ X600
Vedio ram: 256 MB
Lydkort Realtek ALC655 Onboard

hvis der mangler oplysninger som kan forhindr ejer i at hjælp vher venlig at skriv det, på for hånd tak for hjælpen

MVH Mark
Gravatar #2 - stevns
11. jan. 2009 10:28
Jeg ser ikke nogen grund til du vil opgradere den computer?

Hvilket formål skal du bruge den til?

Hvis du vil ha hardware fra de nyere generationer, vil du alligevel blvie nød til at skifte det meste ud. Du vil kunne beholde din HDD og måske din PSU, afhænger af hvor stor den er. Og det ville være dumt at beholde din HDD, da det formodenligt er en IDE eller en SATA. Nu til dags bruger man SATAII, og snart kommer der SATAIII?

For 4k ville du kunne få en computer som vil være fin nok til de fleste formål som gameing osv. Og hvis den så ikke skal bruges til gameing, kan du altid spare lidt på gfx og psu, og så få lidt mere ram i den. : )
Gravatar #3 - Weepy#
11. jan. 2009 12:09
Den skal bruges til gameing, film. :)
Men lyder som en ggod idé med en computer :)
Gravatar #4 - stevns
11. jan. 2009 12:51
En af mine venner har fx lige købt følgende:

Aspire X-Plorer Miditower - kabinet
ASUS EAH4850/HTDI/512MB - GFX
ASUS P5N73-AM - bundkort
Corsair CMPSU-520HXEU - PSU
Intel Core 2 Duo (Wolfdale) Model E7400 (2.8GHz) - CPU
Western Digital Caviar SE - HDD
Corsair Twin2X 2x1024MB DDR2 - RAM

Det blev 4123 kr + porto fra SHG.dk

Og så havde han mus, tastatur, skærm og højtalersæt. Han er tilfreds med den, dog har han ikke lige fået spillet så meget andet end WoW, men den brude sakkens kunne trække alle andre spil : )

Jeg ville eventuelt købe 2 gb ram mere og smide i, hvilket ca vil blive en 300 kr : )

Ved godt det lige var lidt mere end de 4 k jeg sagde, det her vil nok ende på 4,6k
Gravatar #5 - Weepy#
14. jan. 2009 20:53
okay, og den idkøbsliste er alt jeg skal købe for en komplet computer? :)
Gravatar #6 - stevns
16. jan. 2009 19:28
Ja, det er det. Der skal selvfølgelig lige tastatur, mus og skærm. Og så et OS, hvis du ikke allerede har noget du kan bruge. Dog er der ikke et optisk drev med. Men kommer jo også helt an på om det er noget du bruger : )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login