mboost-dp1
Hjælp til valg af backlit tastatur??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa alle sammen
Jeg skal ud og investere i et nyt tastatur med baggrundsbelyste taster, men jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Tastaturet skal hovedsagelig bruges til almindelige dagligdags opgaver, så der behøver ikke at være en masse ekstra gamer-genvejstaster. Det som har betydning for mig er at tastaturet er så lysstærk som mulig (helst med blåt lys) og at det har en DK taste-layout.
Jeg har kikket på følgende modeller:
Logitech G11
Logitech G15 (første udgave med blåt lys)
Saitek Eclipse II
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, er G15’neren den mest lysstærke af de 3, men det bliver nok ikke helt nemt at opdrive et eksemplar.
Hvad er jeres erfaringer med disse tastaturer – og findes der noget endnu bedre indefor backlit tastaturer??
Jeg takker på forhånd!
Kristian
Jeg skal ud og investere i et nyt tastatur med baggrundsbelyste taster, men jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Tastaturet skal hovedsagelig bruges til almindelige dagligdags opgaver, så der behøver ikke at være en masse ekstra gamer-genvejstaster. Det som har betydning for mig er at tastaturet er så lysstærk som mulig (helst med blåt lys) og at det har en DK taste-layout.
Jeg har kikket på følgende modeller:
Logitech G11
Logitech G15 (første udgave med blåt lys)
Saitek Eclipse II
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, er G15’neren den mest lysstærke af de 3, men det bliver nok ikke helt nemt at opdrive et eksemplar.
Hvad er jeres erfaringer med disse tastaturer – og findes der noget endnu bedre indefor backlit tastaturer??
Jeg takker på forhånd!
Kristian
Man fristes jo til at sige.... Optimus Maximus
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
Der findes også Luxeed's keyboards, har aldrig prøvet dem, eller set dem i virkeligheden, men lys det er der :P
Luxeed.com
Luxeed.com
Eller findes der også noget så ondt som et Razer Lycosa.. :)
Det har de lækreste taster, og lyser blåt.. :P
Det har de lækreste taster, og lyser blåt.. :P
Har selv G11 og er godt tilfres med det, en af mine venner har G15 og jeg kan ikke umelbart huske noget om at det lyser kræftinger, så den største forskel er af G15 har et pænt display hvor du kan have oplysninger stådene
Mange tak for jeres input.
Siden jeg skrev mit oprindelige indlæg, har jeg prøvet at have et G15 tastatur mellem hænderne- men det var desværre slet ikke så "lysende" som jeg havde håbet på.
Den perfekte løsning ville selvfølgelig være et Optimus Maximus
tastatur - men jeg må nok tilstå at prisen på $1800 er en anelse afskrækkende! :-)
Jeg er ret vild med regnbue tastaturet fra Luxeed, men desværre findes det ikke med dansk layout og jeg tvivler på at det kommer.
The quest for the holy backlit keyboard continue.....!! c;"
Kristian
Siden jeg skrev mit oprindelige indlæg, har jeg prøvet at have et G15 tastatur mellem hænderne- men det var desværre slet ikke så "lysende" som jeg havde håbet på.
Den perfekte løsning ville selvfølgelig være et Optimus Maximus
tastatur - men jeg må nok tilstå at prisen på $1800 er en anelse afskrækkende! :-)
Jeg er ret vild med regnbue tastaturet fra Luxeed, men desværre findes det ikke med dansk layout og jeg tvivler på at det kommer.
The quest for the holy backlit keyboard continue.....!! c;"
Kristian
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.