mboost-dp1

Hvilken TV-tuner?

Gå til bund
Gravatar #1 - Davers
21. jun. 2009 15:27
Hey...

Jeg har samlet mig et fedt rig, men mangler en TV-tuner...Og netop på det punkt er jeg fuldstændig lost xD

Så... Jeg ville spørge lidt om hvad jeg skal bruge...Mit TV-stik er de normale runde coaxial kabler, og jeg tror jeg modtager almindeligt kabel TV (hvis der har noget at gøre med typen) - Jeg har i hvertfald ikke antenne eller en modtager fra en udbyder (bor på kollegie).

Den skal kunne optage (eller hjælpe med det?) på min. en kanal. Gerne flere hvis det kan lade sig gøre.

Der skal være fjernbetjening - gerne med mange muligheder :D

Det skal være et indstikskort. Mit bundkort er ASUS P6T6 WS Revolution, så ved i hvilke slots jeg har.

Spørg hvis jeg skal give flere oplysninger
Gravatar #2 - Tumleren
21. jun. 2009 23:44
Altså nu kender jeg ikke lige det marked... Men det skulle ikke undre mig om et af de mere populære kort på EDBPriser kan opfylde dine krav. Hauppauge er vist det foretrukne mærke, uden at jeg er sikker på.. noget som helst
Gravatar #3 - Mirk
22. jun. 2009 01:13
Jeg er også i færd med at kigge efter et tuner kort, men er også rimelig uvidende på området.. dog har jeg fundet ud af at...(håber jeg er korrekt)

Hvis du vil zappe rundt på kanalerne og optaget et andet program samtidigt, skal du mindst have et Dual tuner kort. eller 2 alm single tuner kort. Flere single, eller dual kort..tri..quad.. er kun nødvendigt hvis du løber tør for tilslutnings muligheder på ET kort.. fks hvis du skal tilslutte mange mange ting..

Haupuage er også hvad jeg sådan lige husker på, et det mest omtalte navn når det kommer til tv tuner kort, og det mest understøttede?..
Kan se noget mere om dem her. http://www.hauppauge.co.uk/site/products/prods.htm...

WinTV-HVR-1300 - single tuner
WinTV-HVR-2200 - dual tuner
WinTV-HVR-3000 - triple tuner
WinTV-HVR-4000 - Quad tuner

Nogle kan man få i MC udgave hvor der er fjernbetjening med... Men du kan jo også bare få en stand alone fjernbetjening ved siden af, som der mindst er ligeså godt, hvis ikke bedre.. Den der microsoft en eller hva nu.. der er nogle andre fede nogle der er kompatible med windows media center.

Har du tænkt dig at bruge microsofts indbyggede media center, eller?.
Gravatar #4 - Davers
22. jun. 2009 19:05
Jeg ved det ikke helt...Har aldrig brugt Media Center før, men hvis det er godt så ja...Klart...Hvorfor finde nyt software når det andet er stillet gratis til rådighed? ;D

Så dual er forhindret i mere end 2 operationer samtidig, right? (f.eks. optage/zappe...Evt. optage/optage?)

Og ja...Regnede egentlig med jeg ville have et kort med tilhørende fjernbetjening...

Så er der bare...dvb-t/c/s...Vil jo gerne have et kort jeg ikke skal skifte hvis jeg flytter og f.eks. får nyt signal...
Gravatar #5 - Mirk
22. jun. 2009 20:46
Jeg ved det ikke helt...Har aldrig brugt Media Center før, men hvis det er godt så ja...Klart...Hvorfor finde nyt software når det andet er stillet gratis til rådighed? ;D

Yep, eller der er faktisk rigtig mange fede open source media center programmer også, men der er vist meget knas med at få dem til at samarbejde med tv tunere.

Så dual er forhindret i mere end 2 operationer samtidig, right? (f.eks. optage/zappe...Evt. optage/optage?)

Ja, det er ihvertfalde hvad jeg sådan lige kan huske at have læst mig til. Havde egentlig håbent nogle ville komme forbi og bakke op om dette ;p.

Og ja...Regnede egentlig med jeg ville have et kort med tilhørende fjernbetjening...

Bare få en version hvor der er fjernbetjening med til så, de fleste haupauge kort har en hvor der er med eller uden.

Så er der bare...dvb-t/c/s...Vil jo gerne have et kort jeg ikke skal skifte hvis jeg flytter og f.eks. får nyt signal...

Hmm... se hvad de forskellige kort understøtter. En ting at være opmærksom på, er at Fks, det er ikke sådan lige er til at få sattelit tv ind på tv tuneren, da det er "kodet", du ved med sim kortet i sattelit modtager boxen og sådan. men almendeligt u-kodet atenne eller kabeltv, intet problem.

Så lige hvilket bundkort du sagde du havde. Kun pci express x16 slots :O. Så bliver udvalget pludseligt lille. hvis du ikke vil ud i noget usb tuner. http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?...
Ville vælge haupauge 2200 ud af dem hvis det var mig. tvivler på den har fjernbetjening dog.

Gravatar #6 - rumagenten
23. jun. 2009 07:24
hvis du har kabeltv, og du vil optage digitalt, skal du have en DVB-C tuner.
DVB-S til satelit.
DVB-T til alm. antenne.

ellers skal du bare have en analog tuner.

Derudover skal du så have en kortlæser hvis du vil optage digitalt, for at dekode kanalerne.
Gravatar #7 - Davers
23. jun. 2009 19:09
Så pt vil et kort der opfylder mine krav være: Dual, DVB-C med indbygget kortlæser og medfølgende fjernbetjening (MC?)..

Anbefaler i at man køber et kort med fjernbetjening til, eller en ved siden af?
Gravatar #8 - rumagenten
23. jun. 2009 20:26
mener ikke der findes noget med indbygget kortlæser, den køber du ved siden af. men kig her http://newz.dk/forum/hardware/hvilken-tv-tuner-918... der ved de meget mere om det end jeg gør.
Gravatar #9 - Davers
23. jun. 2009 20:50
Uhm...Linker du ikke til den tråd jeg oprettede? xD
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login