mboost-dp1

Indkøb af Laptop , IBM/Lenovo

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
4. jul. 2009 17:03
Hej

Jeg ville høre om folk kunne hjælpe med at finde en laptop, med nogle måske, utraditionelle krav for en private person i dag.

Min laptop skal bruges til studiebrug, mere specifikt, rigtig meget programmering, og kørsel af CPU/RAM tunge applications på samme tid, så massere af ram er en selvfølge, sammen men en kraftig CPU.

Da jeg er storfan af IBMs kvalitet, og typiske layout for keyboard og stor-bruger af ultra-nav, vil jeg helst at det er en IBM/Lenovo model. Det er også optimalt, da jeg skal cykle med laptoppen på ryggen hvad dag :)

Af mere tekniske specifikitioner, skal jeg bruge en opløsning størrere end 1024x768, som ellers har været standard for IBMs 14" skærme i mange år, men da man i dag er idiot for at bruge mindre (newz.dk's nuværende layout synes at mene således), så vil jeg gerne lidt op i størrelse.

Vægt er ikke særlig relevant.

Rent prismæssigt kigger jeg på et maximum omkring 8000 (men ikke som et absolut loft). Igen, det er til studiebrug, og ikke gaming, så det burde være muligt at finde noget til det prisniveau.

Håber nogen har input eller erfaringer de kan dele :)
Gravatar #2 - Norrah
4. jul. 2009 17:17
T61 har jeg købt en 100 stykker af efterhånden.. ganske gode maskiner.

Kommer med Display port, og indbygget mobilt bredbånd efterhånden.. Og en ganske hæftig CPU.
Gravatar #3 - Windcape
4. jul. 2009 17:22
Det ser rigtig godt ud. Jeg troede slet ikke de havde videreført T serien.

Må høre min dealer om hvad han kan tilbyde af dem :D
Gravatar #4 - Norrah
4. jul. 2009 17:25
DEt er rigtigt.. dem vi køber nu hedder T500..
Gravatar #5 - Windcape
5. jul. 2009 13:48
Tror det bliver følgende:

T500 med 14" skærm (med ekstra høj opløsnings mulighed), samt 3 extra batteri celler (ved ikke lige hvordan det skal forklares).

Og så med Windows 7.

Dog skal jeg lige indhente nogle pristilbud :D
Gravatar #6 - Norrah
5. jul. 2009 14:15
Ganske fornuftigt valg.
Maskinerne er absolut god kvalitet.
Har kun haft bøvl med sata drivere når jeg skal ghoste, hvilket du nok ikke løber ind i.. og en eller to ud af næsten hundrede som var ustabile, så de måtte til reperation.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login