mboost-dp1

Intel® Pentium® Dual-Core VS Intel® Core™ 2 Duo Processor (Køb af Bærbar PC)

Gå til bund
Gravatar #1 - Dahlhus
26. nov. 2009 13:46
Hej !

Jeg står for at jeg skal købe en bærbar computer, der skal fungere som erstatning for en stationær pc der indeholder 2GB DDR RAM og en 1,3 GHZ AMD dual-core processer, samt 300GB harddisk.

Det jeg skal bruge den nye bærbare til er dels internet browsing, dels Office-pakken og sidst men ikke mindst skal jeg kunne spille Football Manager på den. Ressource forbruget for de første to anvendelse områder er jo ret begrænsede, men med spille Football Manager har jeg brug for både processor og regnekraft. Min nuværende stationære klarer det ok, men jeg kunne godt bruge lidt mere regnekraft :-)

Skærmen skal være 15 tommer, da jeg stadig har min 17 tommer fladskørm jeg kan bruge hjemme, hvis der er behov.

Jeg har derfor fundet 2 bærbare fra DELL som jeg overvejer for øjeblikket - om det er det rette mærke at købe ved jeg ikke - men det jeg har brug for at vide er hvad forskellen er på de to.

Konfiguraiton er som følger:

Bærbar 1 Pris 5.600 DKK

Intel® Core™ 2 Duo Processor ULV SU7300 (1.3GHz, 800MHz, 3MB) UMA GFX
15.6in Widescreen High Definition (1366 x 768) WLED with TrueLife
3072MB 1067MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x1024 + 1x2048]
320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Primary 6-cell 60 WHr Lithium Ion battery
Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
Intel® Graphics Media Accelerator X4500MHD
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD)
1.3 Mega pixel Integrated Web Camera

Bærbar 2 Pris 3.990 DKK

Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4300 (2.1GHz, 800MHz, 1MB cache)
15,6" WLED-skærm i bredformat med WXGA (1366 x 768) TFT og TrueLife™
Uden kamera
4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048 MB] på 800 MHz
250 GB Serial ATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
256MB ATI Mobility Radeon HD4330
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD)
Primært 6-cellet litium-ion-batteri på 46 W/t

Hvad jeg har kunnet finde ud af er:
Pentium Dual Core er ældre end Core 2 Duo men hvilken en af processorne er bedst ? Er der nævneværdig forskel på hastigheden i de to processer og om der er 3MB cache eller 1 MB cahce ?

Hvordan er støj og strømforbruget på de 2 processorer ?

Samtidig, hvor stor ydelses forskel er der på DDR 2 RAM or DDR3 RAM ?

Da det spil jeg spiller ikke er særlig grafik tungt (sammenlignet med FPS'er) skal jeg så overveje noget i forhold til dedikeret eller ikke dedikeret RAM på grafik kortet ?

Well...der er nok en del flere spørgmål, men hvis jeg kan få lidt input til basis spørgsmålene omkring hvilken processer der er bedst at vælge i forhold til pris og ydelse samt forskellen på RAM, så ville det være lækkert :-)

Mvh

Carsten
Gravatar #2 - Plimmer
26. nov. 2009 17:09
Intel® Core™ 2 Duo Processor ULV SU7300 (1.3GHz, 800MHz, 3MB)

Det der ligner en netbook cpu, det er ikke noget jeg nogensinde ville spille noget som helst ud over 7-kabale på.
Gravatar #3 - Fafler
26. nov. 2009 18:03
Det er nu en rigtig Core 2 duo. Den hedder bare CULV denne gang.
Og det er Pentium dual-core også.

Begge dele er baseret på Penryn kernen. Nr. 2 er helt sikkert hurtigst. Så meget hurtigere med både CPU og grafik at jeg ikke kan forestille mig RAM'en spiller ind i praksis. Nr. 1 bruger til gengæld ikke meget strøm og jeg tror godt den kan opfylde dine krav. Tjek systemkravene på dit manager spil.
Gravatar #4 - Dahlhus
27. nov. 2009 08:15
3# Mht spillet, så ved jeg at det ud fra standard systemkrav kan kører på begge computere og det kan derfor også kører på min gamle stationærer.

Så som jeg forstår dit indlæg, så får jeg mere "power" ud af løsning nr. 2 end jeg gør af løsning nr. 1 men tilgengæld er løsning nr. 1 mere energi venlig= mere batteritid end nr. 2 ?

Hvis det skal forståes som ovenstående, så vil jeg gå efter løsning nr. 2 da man jo næsten kan finde opladnings muligheder alle steder nu om dage :-)
Gravatar #5 - Fafler
27. nov. 2009 12:46
Det er korrekt. Tjek skærmen engang. Jeg er ikke glad for ultrawidewidescreenskærme. Begge maskiner bruger den type skærm. 1366 x 768 er jo nærmest bare en meget lang linje tekst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login