mboost-dp1

Jeres mening om MSI P45 Platinum

Gå til bund
Gravatar #1 - phil513
8. feb. 2009 17:38
Hej alle samen

Jeg er igang med at opgradere min PC og er kommet til bundkortet. Jeg har surfet en del på nettet og tror at jeg har fundet det endelige valg. MSI P45 Platinum P45, Socket-775.

Mine behov er en PC der kan klare de nyeste spil titler og programmer. Overcklocking er jeg ikke intrereseret i. CrossFire er jeg derimod meget intrereseret i.

Så ville i ikke lige efterlade en mening eller vejledning om bundkortet?

Hvis der er mere i vil vide så spørg!!
Gravatar #2 - Borg[One]
9. feb. 2009 08:50
Det kan godt være jeg har været uheldig...og du skal aldrig basere dine indkøb på en statistik, der kun omhandler en enkelt person...
Men jeg har 2 gange købt MSI.
Et GFX, og idag et bundkort, og begge gange har jeg ikke været synderligt begejstret.
Mit bundkort (der iøvrigt ligger i den dyre ende 1000+) skal genstarte flere gange, før den kommer forbi POST.
GFX var bare ringe mht drivere og ydelse.

...så når min maskine skal opgraderes, sker det med et andet mærke end MSI. Sandsynligvis ASUS - de har endnu ike skuffet mig.
Gravatar #3 - Plimmer
9. feb. 2009 13:18
Det er gået ned af bakke for MSI de sidste mange år, kender ikke til det præcise kort her men chancerne er gode for at jeg ikke ville købe det.
Gravatar #4 - phil513
15. feb. 2009 14:04
okay
Hvilke bundkort ville i så anbefale mig??

Gravatar #5 - Plimmer
15. feb. 2009 14:12
Asus p5q pro er det board jeg anbefaler alle pt, men gigabyte er også ret gode.
Gravatar #6 - Borg[One]
16. feb. 2009 21:09
Tjaehh, jeg ville nok også kigge efter Asus, og skal det være 775-boards, ser listen sådan her ud:
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=3...

Så kan du jo selv sammenligne og finde ud af hvilke features du mener der er værd at betale for.
Gravatar #7 - phil513
17. feb. 2009 16:55
jeg tror endelig at jeg har fundet det rette!!!
Asus P5E3 Deluxe
hvad med det??^

Gravatar #8 - Borg[One]
18. feb. 2009 17:36
....hmmm det ved jeg ikke.

Hvad får man for de 400 kroner ekstra, som ASUS P5Q SE koster?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473...
Gravatar #9 - vandfarve
22. feb. 2009 16:43
Først og fremmest så går jeg ud fra, at du mener Asus P5E3 Deluxe-serien baseret på X48-chipsettet og ikke X38-chipsettet.

Dernæst, så er et P5Q SE på mange måder på højde med P5E3-kortene, så længe man ikke skal overclocke eller blot gerne vil have et kort med bedste forhold imellem pris og funktioner/værdi/performance.

Derfor, der er en verden til forskel i prisen på P5E3-kortene, så værd opmærksom på chipsettet og på understøttelsen af ram.
Gravatar #10 - Makey
22. feb. 2009 17:00
Vil også anbefale ASUS, det virker, du må jo så lige selv finde ud af hvilken prisklasse du vil ligge dig i. Som vandfarve forklarer er der sammenhæng mellem pris/kvalitet.
Gravatar #11 - Borg[One]
25. feb. 2009 20:10
#phil

Som du nok kan læse ud af det her, er det ikke så nemt at give dig et entydigt svar, og langt hen ad vejen, er det jo kun dig der kender dine behov og dit budget.

Et bundkort er ikke et godt bundkort, fordi det er dyrt eller fyldt med vilde specs.

Asus formår som oftest at levere nogle ret gode kort, og de spænder ret bredt i pris.

Når du vælger et chipset, så er det ofte sådan at leverandøren kommer med chipsettet, og producenten laver så sit design, og fylder ofte lidt ekstra oven i hatten.
Men helt ærlig - jeg har endnu ikke set en test, hvor 2 bundkort baseret på det samme chipset, differenterede sig perfomance-wise fra hinanden med mere end 5% - en diffrence der IMO ikke er værd at gå efter.

Så er vi prinipielt tilbage og kigge på features på bundkortet, og der er det jo kun dig der kan fortælle, om du skal bruge et onboard lydkort, RAID eller overclocking-muligheder til noget som helst?

Så mit råd til dig er:
Find ud af hvad forskellen på de kortene er, og blev enig med dig selv om du synes det er pengene værd.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at overclocke min PC, og lydkortet jeg benytter er et Creative-kort jeg flytter rundt - til gengæld ville jeg være ked af ikke at kunne tage mit RAID5 med mig.
Gravatar #12 - phil513
27. feb. 2009 08:30
Mange tusinde tak!!!!
Men jeg tror hel klart at det bliver Asus kortet!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login