mboost-dp1
Kabinet med god køling
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz.
Jeg leder efter et kabinet med rigtig gode og store blæsere som kan give noget god køling.
Jeg har kigget lidt på det her.
Har i andre forslag?
Kravene er at det skal koste under 1.000 Kr. og have rigtig god luft køling.
EDIT: Det skal helst ikke være for lille! God plads til udvidelser :)
Tak på forhånd :)
Jeg leder efter et kabinet med rigtig gode og store blæsere som kan give noget god køling.
Jeg har kigget lidt på det her.
Har i andre forslag?
Kravene er at det skal koste under 1.000 Kr. og have rigtig god luft køling.
EDIT: Det skal helst ikke være for lille! God plads til udvidelser :)
Tak på forhånd :)
Jeg ville have anbefalet Antec P190 som jeg selv har, men det laver de åbenbart ikke mere, jeg kan ikke finde det nogen steder i hvert fald, i stedet laver de en P193 som ser fuldstændig tåbelig ud med den den store blæser monteret på kabinettet i stedet for indbygget. Den udgave jeg har medfølger der to strømforsyninger (Antec P190 +1200), den fandtes også uden.
Ellers P183. Fordelen ved disse kabinetter er at din hardware bliver delt ind i to rum, et til strømforsyning og diske, et andet til grafikkort og bundkort. Og der er masser af plads, specielt i P190.
Ellers P183. Fordelen ved disse kabinetter er at din hardware bliver delt ind i to rum, et til strømforsyning og diske, et andet til grafikkort og bundkort. Og der er masser af plads, specielt i P190.
Tumleren (2) skrev:Antec Nine Hundred skulle vist have fin køling
Der følger tre 120mm og en 200mm med hvis jeg køber det fra computersalg.dk ikke? :s
EDIT: Og hvordan er pladsen i sådan en? :)
cyandk (5) skrev:Jeg har det kabinet du har linket til ... og det er udemærket.
Det vejer dog et halv ton, selv når det er tomt, så det er ikke du lige tager med på LAN.
Nej, det er ikke et monster man lige flytter rundt på. Personligt har jeg en bærbar jeg bruger til 'små ting', men hvis det er noget større arrangement er det sådan set ligemeget syntes jeg, man skal alligevel have skærm osv. med.
themuss (9) skrev:http://www.viperlair.com/reviews/cases/antec/cases/p182/
Antec P182b, dejligt kabinet.
Det har desværre bare ikke den store luftgennemstrømning. Kender et par stykker med det kabinet, og de fortæller at det godt nok er fedt, men det bliver også forholdsvis varmt.
Imperial (7) skrev:Der følger tre 120mm og en 200mm med hvis jeg køber det fra computersalg.dk ikke? :s
EDIT: Og hvordan er pladsen i sådan en? :)
Jo, 3x120 (2 front, 1 bag) og en 140 i toppen.
Nu har jeg selv et Antec Three Hundred, så jeg ved det ikke helt præcist.. Men altså, lige sådan på øjemål ser det da ikke småt ud
Kan ikke på stående fod lige anbefale et bestemt kabinet. Men har hørt de antec kasser skulle være helt fine, og velbyggede.
Men vil lige byde ind med at flere blæsere ikke altid er lig med bedre køling. Har du 10 blæsere installeret i kabinettet der trykker og suger luften på al verdens måder, skaber du bare turbulens i luften hvilket ikke giver mere køling bare mere støj. Så afprøv nogle forskellige setups mens du overvåger temperaturen på cpu/gpu/mb, osv.
Jeg plejede at have alle 7 blæsere i mit kabinet kørende, men nu har jeg kun 1x 120mm under strømforsyning, hvilket giver den samme temp, pga den stabile strøm af luft fra fronten og bagud.
Men vil lige byde ind med at flere blæsere ikke altid er lig med bedre køling. Har du 10 blæsere installeret i kabinettet der trykker og suger luften på al verdens måder, skaber du bare turbulens i luften hvilket ikke giver mere køling bare mere støj. Så afprøv nogle forskellige setups mens du overvåger temperaturen på cpu/gpu/mb, osv.
Jeg plejede at have alle 7 blæsere i mit kabinet kørende, men nu har jeg kun 1x 120mm under strømforsyning, hvilket giver den samme temp, pga den stabile strøm af luft fra fronten og bagud.
Mirk (11) skrev:Kan ikke på stående fod lige anbefale et bestemt kabinet. Men har hørt de antec kasser skulle være helt fine, og velbyggede.
Det lyder fornuftigt, men heller for meget end for lidt ikke? Så kan jeg jo altid pille nogen af dem ud hvis det bliver for meget.
Jeg købte et intel game system fra mm vision, og alt virker fint bortset fra at kabinettet er VIRKELIG indelukket og der er ingen blæsere bortset fra dem der sidder på GPU'en og processoren -.-
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.