mboost-dp1
Køb af gamerbærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg er på udkig efter en relativt billig bærbar der også kan spilles lidt på til under kr. 7000.
Den skal ikke være for stor og klodset, så 15,4" passer mig fint.
Jeg vil gerne have en kraftig processor, og det skal være Intel.
Jeg har selv fundet nedenstående, som jeg mener ser fin ud. Den er efter hvad jeg har kunnet erfare bygget på en Compal barebone IF92, som f.eks. HP, Zepto og andre også bruger, og så har den fingerreader, som jeg er glad for på min nuværende men gamle bærbare.
Jeg har også undersøgt det lidt med grafikkort til bærbare, og synes ikke det må være mindre end dette kort, og de større bliver enten alt for klodset eller for dyre synes jeg umiddelbart.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?...
Jeg har tænk mig at bruge Vista Home Premium, og N standard trådløt netkort.
Er der noget i synes jeg skal være opmærksom på i forhold til prisen?
Den skal ikke være for stor og klodset, så 15,4" passer mig fint.
Jeg vil gerne have en kraftig processor, og det skal være Intel.
Jeg har selv fundet nedenstående, som jeg mener ser fin ud. Den er efter hvad jeg har kunnet erfare bygget på en Compal barebone IF92, som f.eks. HP, Zepto og andre også bruger, og så har den fingerreader, som jeg er glad for på min nuværende men gamle bærbare.
Jeg har også undersøgt det lidt med grafikkort til bærbare, og synes ikke det må være mindre end dette kort, og de større bliver enten alt for klodset eller for dyre synes jeg umiddelbart.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?...
Jeg har tænk mig at bruge Vista Home Premium, og N standard trådløt netkort.
Er der noget i synes jeg skal være opmærksom på i forhold til prisen?
Mit råd:
Hvis du vil game, køb dig en stationær maskine.
Hvis du vil alt andet, køb en laptop.
(Det er selvfølgelig en grov generalisering).
Jeg siger ikke at man ikke kan spille computer på en laptop, blot at oplevelsen aldrig vil ligge på niveau med en stationær maskine (med mindre den stationære er af så lavt "spec'ed" at den heller ikke kan trække nogle spil).
Problemet ligger som reglen i at mobile arkitekturer altid vil favorisere batteri-levetid, og det må performance så vige for. Hvis man har den tilsluttet strøm fra stikkontakt bliver performance bedre, men aldrig som et PCI-X kort i en stationær.
Dette er blot personlige erfaringer, og dem kan du vælge helt at se bort fra - "what do I care?".
Bortset fra det ser maskinen da fornuftig ud.
Hvis du vil game, køb dig en stationær maskine.
Hvis du vil alt andet, køb en laptop.
(Det er selvfølgelig en grov generalisering).
Jeg siger ikke at man ikke kan spille computer på en laptop, blot at oplevelsen aldrig vil ligge på niveau med en stationær maskine (med mindre den stationære er af så lavt "spec'ed" at den heller ikke kan trække nogle spil).
Problemet ligger som reglen i at mobile arkitekturer altid vil favorisere batteri-levetid, og det må performance så vige for. Hvis man har den tilsluttet strøm fra stikkontakt bliver performance bedre, men aldrig som et PCI-X kort i en stationær.
Dette er blot personlige erfaringer, og dem kan du vælge helt at se bort fra - "what do I care?".
Bortset fra det ser maskinen da fornuftig ud.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.