mboost-dp1

Lave sin egen USB HDD rack

Gå til bund
Gravatar #1 - Salmack
8. dec. 2009 21:58
Jeg har flere ældre, men fuldt fungerende, harddiske liggende fra diverse computere.

Jeg tænkte på at lave en harddisk holder (evt. gammelt kabinet), hvor man bare skruer harddisken fast, sætter kabler og strøm til, og så forbinder til computer med et (1) USB kabel, så hver harddisk får et drevbogstav.

Og mit spørgsmål... Er det muligt?
Jeg har støvet nettet igennem for at finde en billig løsning, men har kun kunne finde henvisninger til dyre produkter eller billige kabinetter til en harddisk af gangen.

Det vil være en fordel, hvis det både understøtter IDE og SATA, når man engang skal have nye (gamle) diske i.
Gravatar #2 - røvskæg
8. dec. 2009 22:07
Hvis du har en gammel computer med tilstærkelig med controllere kunne du bare lave din egen NAS med noget Linux software raid. Du kunne lægge alle drev sammen til et stort med sikkerhed på i form af raid 1,5, 10 eller andet alt efter hvilke disk du har.

Dit giver sikkert en hulens masse problemer, og vil få din el-regning til af eksplodre, og kommer til at larme helt vildt, men det er lidt cool aligevel.
Gravatar #3 - Salmack
9. dec. 2009 05:55
Den løsning har jeg tænkt over, og forkastet igen.

Det skal være plug'n'play. For det er ikke noget, som skal køre hele tiden, og så helst ikke noget med software opsætning.

Det jeg er ude efter er, om det er muligt at lave en ekstern harddisk til backups, men hvor man kan slutte harddiske til efterhånden som man får nye (gamle) diske.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login