mboost-dp1
Lenovo T61 og video i HD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey folks,
Min familie og jeg vil gerne give bedsteforældrene en bærbar som de kan tage med frem og tilbage mellem Danmark og spanien..
Vi har kigget på en T61 hos SHG.dk og vi er kommet i tvivl om den kan afspille video i HD uden at hakke..
Vi har 5 "krav" til maskinen - min moder har en T61p - og forskellen skulle være bedre performance (hendes maskinen kan godt afspille HD uden at hakke men min faders maskine (Acer Travelmate 5530 kan ikke). Men vores krav er:
* Indbygget numerisk tastatur
* Rimelig størrelse skærm (14-15"?)
* Forholdsvis Lydsvag
* God Performance
* Skal kunne afspille video i Full HD
og så må den meget gerne være med Win XP - det er dog ikke et ultimativt krav.
Passer denne maskine til vores krav med HD??
På forhånd tak :)
Min familie og jeg vil gerne give bedsteforældrene en bærbar som de kan tage med frem og tilbage mellem Danmark og spanien..
Vi har kigget på en T61 hos SHG.dk og vi er kommet i tvivl om den kan afspille video i HD uden at hakke..
Vi har 5 "krav" til maskinen - min moder har en T61p - og forskellen skulle være bedre performance (hendes maskinen kan godt afspille HD uden at hakke men min faders maskine (Acer Travelmate 5530 kan ikke). Men vores krav er:
* Indbygget numerisk tastatur
* Rimelig størrelse skærm (14-15"?)
* Forholdsvis Lydsvag
* God Performance
* Skal kunne afspille video i Full HD
og så må den meget gerne være med Win XP - det er dog ikke et ultimativt krav.
Passer denne maskine til vores krav med HD??
På forhånd tak :)
Ud fra hvad jeg kan se, så skulle det ikke være noget problem. Men der er flere ting som påvirker performance ved afspilning af HD:
- Format (AVC, VC1 eller MPEG2)
- Bitrate (Jo højere bitrate - jo mere krævende)
- Dekoder (CoreAVC er den hurtigste til AVC)
- Grafikkort (Bitstream-dekoder)
Mht. Windows XP, så vil jeg anbefale dig IKKE at anvende Windows XP hvis du ønsker den bedste billedkvalitet ved videoafspilning. Windows Vista og Windows 7 understøtter EVR (Enhanced Video Renderer) som giver bedre ydelse og eliminerer tearing-problemet ("rifter" i billedet).
GMA X3100 understøtter så vidt jeg ved ikke DXVA-acceleration, men med en 2,1 GHz Core Duo, så burde filerne afspille fint alligevel. Det eneste som måske kan give problemer er 1080p-filer med over 30 frames pr. sekund, men de er meget sjældne.
- Format (AVC, VC1 eller MPEG2)
- Bitrate (Jo højere bitrate - jo mere krævende)
- Dekoder (CoreAVC er den hurtigste til AVC)
- Grafikkort (Bitstream-dekoder)
Mht. Windows XP, så vil jeg anbefale dig IKKE at anvende Windows XP hvis du ønsker den bedste billedkvalitet ved videoafspilning. Windows Vista og Windows 7 understøtter EVR (Enhanced Video Renderer) som giver bedre ydelse og eliminerer tearing-problemet ("rifter" i billedet).
GMA X3100 understøtter så vidt jeg ved ikke DXVA-acceleration, men med en 2,1 GHz Core Duo, så burde filerne afspille fint alligevel. Det eneste som måske kan give problemer er 1080p-filer med over 30 frames pr. sekund, men de er meget sjældne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.