mboost-dp1
NAS og DLNA?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Oh store Newz-guruer!
Er der nogen af jer der har erfaring med at bruge en NAS til DLNA? Nu hvor jeg flytter i hus kan jeg tillade mig at gennemhulle væggene til netværk osv, og så skal tv'et selvfølgelig smides på LAN - og så skal jeg til at bruge mit DNLA lidt mere ...
Men så var det jeg tænkte, kan man bruge en NAS til det? Så vidt jeg har læst mig til skal der installeres noget software på computeren før den bliver DNLA-kompatibel, altså, så TV'et kan se de delte mapper...
Har godtnok ikke prøvet det, så aner ikke om det er et krav at der skal installeres noget - derfor vil jeg høre om i har erfaring med det :)
tl;dr
Kan man bruge en NAS til DLNA?
Er der nogen af jer der har erfaring med at bruge en NAS til DLNA? Nu hvor jeg flytter i hus kan jeg tillade mig at gennemhulle væggene til netværk osv, og så skal tv'et selvfølgelig smides på LAN - og så skal jeg til at bruge mit DNLA lidt mere ...
Men så var det jeg tænkte, kan man bruge en NAS til det? Så vidt jeg har læst mig til skal der installeres noget software på computeren før den bliver DNLA-kompatibel, altså, så TV'et kan se de delte mapper...
Har godtnok ikke prøvet det, så aner ikke om det er et krav at der skal installeres noget - derfor vil jeg høre om i har erfaring med det :)
tl;dr
Kan man bruge en NAS til DLNA?
Ronson (2) skrev:Ja, hvis NAS'en understøtter DLNA?
Det var sguda et simpelt svar :P
Men hvis i så fald jeg finder en Ronson 1TB NAS med GBE opkopling, så kan jeg installere det stykke software (eller måske er det fuldstændig ligegyldigt) - men altså, jeg kan via mit TV så finde det der ligger på NAS'en og se mine
- nu gælder det bare om at finde så'rn nogle NASser - prøvede EDB-priser, men kunne sgu ikke helt finde det...
Godt så, efter at Ronson kom med guldkorn fandt jeg denne NAS, i skrivende stund koster den kun 800 kr ifølge EDB-Priser
Har ikke rigtig gidet at sætte mig mere ind i det, da mine Google-skills ikke er særligt gode kl snot om morgenen ...
tl;dr
Den kan det den skal - og lidt til! iTunes server, kompatibel med iPhone/iPad, µTorrent klient, DLNA, 1TB plads, ekstra USB-port til eksternt drev, mulighed for print-server og så selvfølgelig GBE forbindelse ...
...................
This thread is now about internet trains
Har ikke rigtig gidet at sætte mig mere ind i det, da mine Google-skills ikke er særligt gode kl snot om morgenen ...
tl;dr
Den kan det den skal - og lidt til! iTunes server, kompatibel med iPhone/iPad, µTorrent klient, DLNA, 1TB plads, ekstra USB-port til eksternt drev, mulighed for print-server og så selvfølgelig GBE forbindelse ...
...................
This thread is now about internet trains
Ronson (5) skrev:Den er der sgu ikke meget prestige over og 1TB er jo alt for lidt i dagens Danmark. Det kan du jo godt se.
Du må have noget med RAID5 og et par TB.
Njae, behøver ikke mere end 1TB da jeg har en ekstern på 1TB (dvs, 2 i alt) ... Behøver heller ikke RAID ...
Så hvis man ser bort fra de to ting, så dækker den jo mine behov?
- det jeg oprindeligt gik efter var bare en DLNA kompatibel NAS, så jeg kunne se film/høre musik den vej over ... At den så er kompatibel med iTunes og har de andre feats, er jo bare bonus?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UPnP_AV_media... wiki list over UPnP hardware
Kunne man evt. sætte computeren til at transcode (altså NAS -> pc -> tv), eller er det for kompliceret for DLNA-standarden?
Daniel-Dane (12) skrev:Kunne man evt. sætte computeren til at transcode (altså NAS -> pc -> tv), eller er det for kompliceret for DLNA-standarden?
Det kan man så vidt jeg ved godt, men så er en NAS med DLNA ikke nødvendigt, så er det smartere bare at køre en DLNA server direkte fra pc'en og lade NAS'en være NAS :p
Thalion (7) skrev:Og husk at tænke på at dit fjernsyn skal understøtte filformatterne du vil afspille, det er ikke nok "bare" at have DLNA
Det kan TV'et så sagtens :)
Magten (8) skrev:Jeg ville helt klart vælge en NAS enhed hvor der er plads til 2 diske, så du hele tiden kan opgradere.
Det andet vil du blive ked af når du har fyldt den op :)
Den har mulighed for at sætte en ekstern op via USB - har en 1 TB ekstern, og den er MAX fyldt 30% ... Bruger skam ikke så meget plads ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.