mboost-dp1
Netværk -> "Router"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej drenge, Nu blev vi igår opgraderet fra 512Kb til 20/20Mb*
Oplever dog noget sjovt.
Med pc'en direkte til pop'en, ryger hastigheden op på 40/40
men over wireless på vores gamle netgear får vi ikke engang 10/10
hvis jeg kører trådet gennem netgear'en score jeg 15/10.
Så prøver jeg at slutte legende routeren "wrt54g" til, som så skyder mig op på 17/15 på trådet. ( std clock ) og 24/20 når den er overclocket fra 216 til 300MHz
Det giver mig en hastighed på 18/10 når jeg sidder på mit værelse, 15m fra routeren - med 3 vægge mellem. ( hvor alle andre målinger er lavet siddene ved siden af routerne )
Problemet er at min far der har kontor ved siden af mit værelse ( lidt længere væk end mig fra routeren ) ikke score særlig gode hastigheder. ping'en er helt oppe på 70-90ms hvor jeg selv scorede 9ms fra på mit værelse - efter at ha tweaket skidtet ud af routeren.
Jeg går ud fra det skyldes at farmand er på kanten af routerens rækkevidde.
windows måleren estimere at den svinger fra 5-24Mb men altså med den førnævnte latency. ( han er forbundet med en Linksys WUSB54Gr )
Jeg har tweaket enkelte småting siden sidste test ( ting som lavere frekvens på wireless, frame burst, mere volt til antenna'erne, osv )
Men uanset om dette hjælper på forbindelsen, fjerner det ikke det faktum at forbindelsen kun er halvt så hurtigt når der kommer en router ind i netværket.
løsningen ku jo være at skifte til en N router, men markedet er ikke til at stole på.
brugte engang 1000kr på en anden linksys router... som så havde dårligere rækkevidde end vores 300kr's netgear.
Nogen anbefalinger ?
* Ja vi bor på landet ^^ hvor bredbånd stadig er nyt for os, ISDN ftw
Oplever dog noget sjovt.
Med pc'en direkte til pop'en, ryger hastigheden op på 40/40
men over wireless på vores gamle netgear får vi ikke engang 10/10
hvis jeg kører trådet gennem netgear'en score jeg 15/10.
Så prøver jeg at slutte legende routeren "wrt54g" til, som så skyder mig op på 17/15 på trådet. ( std clock ) og 24/20 når den er overclocket fra 216 til 300MHz
Det giver mig en hastighed på 18/10 når jeg sidder på mit værelse, 15m fra routeren - med 3 vægge mellem. ( hvor alle andre målinger er lavet siddene ved siden af routerne )
Problemet er at min far der har kontor ved siden af mit værelse ( lidt længere væk end mig fra routeren ) ikke score særlig gode hastigheder. ping'en er helt oppe på 70-90ms hvor jeg selv scorede 9ms fra på mit værelse - efter at ha tweaket skidtet ud af routeren.
Jeg går ud fra det skyldes at farmand er på kanten af routerens rækkevidde.
windows måleren estimere at den svinger fra 5-24Mb men altså med den førnævnte latency. ( han er forbundet med en Linksys WUSB54Gr )
Jeg har tweaket enkelte småting siden sidste test ( ting som lavere frekvens på wireless, frame burst, mere volt til antenna'erne, osv )
Men uanset om dette hjælper på forbindelsen, fjerner det ikke det faktum at forbindelsen kun er halvt så hurtigt når der kommer en router ind i netværket.
løsningen ku jo være at skifte til en N router, men markedet er ikke til at stole på.
brugte engang 1000kr på en anden linksys router... som så havde dårligere rækkevidde end vores 300kr's netgear.
Nogen anbefalinger ?
* Ja vi bor på landet ^^ hvor bredbånd stadig er nyt for os, ISDN ftw
Jeg tør godt anbefale Linksys WRT320N.
Vi har købt en til TECH-udvalget på kollegierne i Sønderborg og den fungerer ret godt - og dd-wrt er WIP (Work In Progress).
Bemærk dog, at den kun har draft2.0 (n).
Jeg ville, personligt smide en ledning igennem rummene ind til din fars rum og så sætte et AP på.
Vi har købt en til TECH-udvalget på kollegierne i Sønderborg og den fungerer ret godt - og dd-wrt er WIP (Work In Progress).
Bemærk dog, at den kun har draft2.0 (n).
Jeg ville, personligt smide en ledning igennem rummene ind til din fars rum og så sætte et AP på.
XorpiZ (3) skrev:Jeg er dybt forvirret over dit indlæg.
Hvad er problemet? At det trådløse net ikke kører som en drøm igennem 3-4 vægge?
Det køre mega godt. for mig, men for den gamle på kontoret 2 meter fra min PS3 som melder 85% signal, får han maks 20% signal :)
Det jeg søger er en N-router der har en ordentlig rækkevidde. :)
paradise_lost (4) skrev:Hvad med bare at sætte en forstærker/repeater på
Da jeg brugte linksys'en som repeater gav det en alt alt for stor latency. En latency jeg helst vil undgå.
ZiN (5) skrev:Jeg ville, personligt smide en ledning igennem rummene ind til din fars rum og så sætte et AP på.
Enig, går det helt galt må jeg igang med at lave kabler, så AP'en ihvertfald kan komme ind i stuen hvor den nemt kan nå det hele.
Men så tilbage til det andet spørgsmål; hvilken router.
ZiN (5) skrev:Jeg tør godt anbefale Linksys WRT320N.
Den ser mig noget tøset ud xD giver indtryk at dårlig rækkevidde når den ingen eksterne antenner har :P
Vil lige læse lidt om den. En skam det er WIP mht DD-WRT
I bund og grund ville jeg ønske der var en N router med legend-status som WRT54G serien fra linksys :p
En wireless repeater som gør at trafikken skal sendes trådløst to gange er nok ikke den bedste løsning. Det er bedre at have to access points som har kablet forbindelse til en enkelt router.
Når du allerede har én router med access point i skal du altså bare have et andet access point som forbindes med et kabel til LAN siden af din nuværende router.
Måske kan en af de to routere du allerede har konfigureres til at kun fungere som access point. Men måske er det nemmere at bruge en enhed, der kun har access point funktionaliteten og ingen router funktionalitet.
Hvis du ikke har netværkskabel imellem de to lokaler og ikke er interesseret i at trække et, så kan du måske bruge elnettet i stedet (det kræver at der i hvert lokale findes en stikkontakt, der sidder på samme fase).
Jeg bruger selv devolo dLan 85Mbit/s. Der kan man købe et sæt bestående af en enhed der forbinder ethernet til elnettet og en anden enhed der indeholder et access point, man så kan sætte i en vilkårlig stikkontakt på samme fase.
Det fungerer glimrende for mig, men der er dog stor forskel på, hvor godt trådløse netkort i forskellige computere fungerer.
De har også en udgave der kører 200Mbit/s, men jeg har ingen erfaringer med den.
Når du allerede har én router med access point i skal du altså bare have et andet access point som forbindes med et kabel til LAN siden af din nuværende router.
Måske kan en af de to routere du allerede har konfigureres til at kun fungere som access point. Men måske er det nemmere at bruge en enhed, der kun har access point funktionaliteten og ingen router funktionalitet.
Hvis du ikke har netværkskabel imellem de to lokaler og ikke er interesseret i at trække et, så kan du måske bruge elnettet i stedet (det kræver at der i hvert lokale findes en stikkontakt, der sidder på samme fase).
Jeg bruger selv devolo dLan 85Mbit/s. Der kan man købe et sæt bestående af en enhed der forbinder ethernet til elnettet og en anden enhed der indeholder et access point, man så kan sætte i en vilkårlig stikkontakt på samme fase.
Det fungerer glimrende for mig, men der er dog stor forskel på, hvor godt trådløse netkort i forskellige computere fungerer.
De har også en udgave der kører 200Mbit/s, men jeg har ingen erfaringer med den.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.