mboost-dp1

Ny computer, passer det hele sammen?

Gå til bund
Gravatar #1 - baboom
16. jan. 2009 01:10
Nu skal min gamle computer have sparket, så jeg har rodet lidt rundt på edbpriser og fundet følgende:

AMD Athlon 64 X2 5200+ processor
Asus M2A-MX bundkort
NorthQ NQ-3330WLA CPU Køler
2 x Corsair Value Select DDR2 memory, 2 GB
WD Caviar Green WD10EADS harddisk (1 TB, 7200 rpm)
Samsung SH-S223Q DVD +/- RW drev
AOpen ES 45F, 350 Watt PSU
ASUS EAH3650 grafikkort (ATI Radeon 3650)
Revoltec Noise-DampingSet Univers. midi

Spørgsmålet er så om alle tingene passer sammen - og om der er nogen af jer, der vil anbefale at jeg skifter noget ud med noget andet (uden prisen går amok).

Vil jeg fx. få noget ud af at skifte ram til den noget dyrere Corsair XMS2

Computeren skal mest bruges til at arbejde på (kontor/programmering), men hvis den kan køre Far Cry 2 og lignende skader det ikke.

Jeg er overfølsom over for støj, så der er masser af silent stads ovenfor. Skærme er 2 x 20" af.

Tak for hjælpen.
Gravatar #2 - kimx
16. jan. 2009 01:43
Først og fremmest så passer det sammen og du vil uden tvivl få et brugbart system.

Jeg vill nok bare have valg en intel løsning. En mulighed kunne være en E5200 og en bundkort basere på G31 chipsettet.

Typisk vil et kabinet med en 12cm blæser til udluftning være mere støjsvagt end et med mindre blæsere. Dertil kommer at strømforsyningen typisk også kunne generere støj, men det er svært at vurderer når man ikke ved hvad der sidder i kabinettet. Alt i alt er det nok ikke det kabinet jeg ville have valgt. Jeg kan personligt godt lide antecs produkter og ville nok have valgt et NSK3480.

Grafikkortet er ganske udemærket men du kan kigge på et HD4670 hvis du vil have lidt mere ydelse.

Jeg ville nok også have valgt en anden cpu køler, en Thermalright HR-01+ ville du formodentligt kunne anvende passivt, forudsat at den kan være i kabinettet.
Gravatar #3 - baboom
16. jan. 2009 07:32
Lækkert kabinet du har fundet der, virker som om folk er super glade for det og synes det er ret stille.

Hvis andre er interesserede, så er det på edbpriser her.

HD4670 koster tæt på det dobbelte af det grafikkort jeg har fundet, så jeg holder fast i EAH3650 (der også er uden ventilator).

De der Thermalright kølere skal man vist have is i maven for at købe, for de vil godtnok fylde en del i kabinettet.

PS: Tak for svaret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login