mboost-dp1

Ny CPU.

Gå til bund
Gravatar #1 - Rasmus064
17. jul. 2009 02:49
Hej.

Jeg har købt mig en ny CPU som jeg skal have puttet i mit bundkort.
Jeg ville lige høre om der er noget jeg skal være opmærksom på eller er det bare plug and play?
Gravatar #2 - vandfarve
17. jul. 2009 05:23
Der er mange ting, som du skal være opmærksom på, men inden jeg kaster mig ud i en større roman omkring do's and dont's, så vil jeg gerne høre, hvilket niveau du er på.

Du skal selvfølgelig sikre dig, at MB'et understøtter lige præcis den CPU, du skal være påpasselig med installationen, huske ikke at putte for meget kølepasta på, osv.

Så derfor, hvor er du henne i processen?

(Det er nok ikke plug and play, da det så betyder, at du skifter CPU'en ud, mens computeren er tændt, men det er sikkert heller ikke det, som du mener... Forhåbentligt!)
Gravatar #3 - Rasmus064
17. jul. 2009 05:35
Har købt den og de to ting passer sammen.
Havde ven til at hjælpe med at finde det rigtigt.

Det er bare det at tage den gamle og ud sætte den nye i der er problemet.
Det er mest om det bare er nok jeg slukker computeren, bytter om på de to. tænder computeren igen?
Det bare neden at brænde det hele af fordi man også lige skulle havde pillet BIOS batteriet ud.
Gravatar #4 - vandfarve
17. jul. 2009 05:48
Ahh...

I den forbindelse vil jeg sige, at du selvfølgelig skal være blid og eftertænksom, men heller ikke være bange for at bruge bare en smule kræfter/vold, hvis der er noger, der sidder fast.

Allervigtigst er dog, at hverken du, CPU'en eller kabinettet er statisk ladet. Dernæst vil jeg anbefale at tage bundkortet ud af kabinettet og skifte CPU'en på et skrivebord eller lignende, hvor bundkortet ligger på et håndklæde eller lignende. Det gør det en del nemmere at komme til mht. køleren m.m., men det kræver også en del mere arbejde.

Ellers er der vist ikke flere forholdsregler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login