mboost-dp1

Ny gamer pc

Gå til bund
Gravatar #1 - MrT
4. jan. 2010 13:41
Jeg vil købe en pc fra mm-vision.dk, og ville høre om der var nogen, der mere styr på det end jeg, som kunne fortælle mig, om jeg er helt galt på den.
Jeg spiller eve-online, og køre dual view medd to sessions igang. Med grafikken på max, og vil haven gode fps. Jeg kører mange programmer i baggrunden,
og jeg arbejder også på den. Så den skulle kunne det hele.

pc:

Tekniske Specifikationer:

Windows 7 Professionel DK 64-bit

Motherboard: Gigabyte X58-UD3R motherboard (Nyhed) (Intel X58 chipset)

Cpu: Core i7-920 4x2.66GHz 4,8GT/sec (NYHED)

CPU køler: Scythe Core i7 CPU-køler

Ram: 6 GB Kingston DDR3 RAM TriChannel (1333MHz) NYHED

Harddisk: Seagate 1000GB S-ATAII 3Gb/s 7200rpm (32MB cache) + Kingston V-series 128GB SSD eller Intel X25-M 80GB SSD.

Grafik: ATI HD5850 1GB GDDR5 RAM

Kabinet: Vision Silent kabinet med ekstra køling og alufront

Strømforsyning: 750W strømforsyning supersilent

Lyd: 8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)

Drev: Sony DVD-brænder +/- Dual layer

Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek 8111 Gigabit LAN

Køling: Støjsvage kølere og strømforsyning

Stik/forbindelser:
10 x USB 2.0 Port (4 x Interne, 6 x på bagsiden)
1 x RJ-45 LAN 100/1000 Gigabit Jack
6 x SATAII 3GB/s Connectors
2 x DVI

Pris: 11600 kr.

Det bliver til mange timer foran skærmene, så køling --> støj er vigtig for mig.

Er det et okay setup? Skal jeg væge kingstion eller intel SSD?

Edit: Undskyld for dobbelt post.
Gravatar #2 - vandfarve
4. jan. 2010 13:48
Jeg vil genoverveje, hvor vigtigt det er at købe den SSD med.

Du vil kunne spare mellem 2-4.000 kroner, hvis du vælger den fra (efter hvor grådige MM-vision.dk er), og du vil få absolut ingen performance-boost i spil.

SSD-diske vil kun give hurtigere opstartstider (fra måske 20-30 sekunder til måske 10-15 sekunder), hurtigere loading af applikationer og spil i Windows (fra måske 1-5 sekunder til en del under 1 sekund) og selvfølgelig loading i spil.

Men, igen, vil du virkelig betale flere tusinder for at komme 2 sekunder hurtigere ind i CounterStrike?

Desuden vil jeg anbefale at tage et HD5870 i stedet for et HD5850. De 500-1.000 ekstra kroner er virkelig godt givet ud.
Gravatar #3 - MrT
4. jan. 2010 21:12
Med hensyn til SSD har du helt ret, men jeg vil gerne betale de 2k for de fordele det giver.

Med hensyn til grafikkortet så tror jeg, at et 5850 opfylder mine behov.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.ht...

Og her snakker de om, at det er støjsvagt i forhold til ydelse. Hvilket jeg synes lyder rigtig rigtig dejligt.

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9747

Tak for svaret vandfarve. Det er lettere at tjekke ting, når man præcis ved hvilken info man leder efter. :-)

Gravatar #4 - Plimmer
5. jan. 2010 00:28
Ser ikke ud til at der er en hel masse støjdæmpning i og hvis det er så vigtigt ville jeg sætte nogle penge af til det ved siden af.

Det kan gå hen og blive en lidt kostelig affære når der skal køling på cpu, gpu, hdd, andre intake blæsere osv. Hvis du gerne vil have jeg går lidt i dybden med det så bare sig til.

Angående hvilken disk du skal vælge så er Intels den bedste, uden tvivl.
Gravatar #5 - MrT
5. jan. 2010 09:36
Tak plimmer.

Intels disk bliver det så. Den er vist det bedste valg.

Jeg ville gerne have mere støjdæmpning, men det er en samlet computer, og de tilbyder ikke mere. Samt, at prisen begynder at blive lidt hamper. Og der er da trods alt noget støjdæmpning. (Det må da tage det meste). Eller er der en ting der er super vigtig inden for det emne?

Jeg har snakket med mm-vision.dk, og de anbefakede også et 5870, og at ekstra prisen var det værd. De gav leverance problemer i hele europa skylden, og sagde de ikke tilbød det, da de ikke kunne levere. (Nice, + til dem for det). Jeg venter derfor ca. en månedes tid, så mente han de kunne levere. Jeg giver derfor vandfarve ret, og erkender at han vidste bedst. :-(
Gravatar #6 - Plimmer
5. jan. 2010 15:09
Well, stock køler på grafikkort og cpu larmer for meget til mig, men du kan da få den hjem og hvis den ikke genere dig har du jo intet problem. :)
Gravatar #7 - MrT
5. jan. 2010 19:28
Yes, sådan gør jeg. Den skal jo bare ikke larme mere end den jeg har nu, og det er stock bortset fra cpu.
Gravatar #8 - Dr.pikkuk
12. jan. 2010 10:44
det ser sgu ud til at blive et rigtigt lækkert setup du får her. Men overvej lige om du - som vandfarve skriver, ikke skulle slippe lidt ekstra for at få et hd5870 istedet. Du kan helt sikkert få nogen der er ligeså lydløse hvis det er et problem. Det vil altså forlænge "gamer levetiden"for computeren en del.

Hvis du er meget forhippet på at den skal være stille, så drop stock køleren. Den larmer sgu for meget. Har selv et lydløst setup, og der var det altså stockkøleren fra intel (C2D E8400) der var det mest larmende- og en ny støjsvag køler kan altså erhverves for få hundrede kroner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login