mboost-dp1

Ny indmad til computer - inputs?

Gå til bund
Gravatar #1 - Sisyphus
20. jan. 2009 18:42
Hej

Jeg håber lidt jeg kan få et par kommentarer med på vejen til nedenstående.

Jeg er i gang med at beslutte mig for ny indmad i en computer, der efterhånden har 4 år på bagen, og har fået nogle lappe-opdateringer nu og da.

Jeg har et Cooler Master ATX kabinet med en 450 W strømforsyning, og havde tænkt mig at smide følgende i:

Core i7 920 8 MB (Intel Boxed)

ASUS P6T Deluxe

Corsair XMS3 2 x 2 GB

ASUS ENGTX260/HTDP

Skal måske lige sige, at jeg ikke er ekspert i det her, og det primært er derfor jeg spørger. Hvis der er noget jeg skal være opmærksom på, eller hvis ovenstående ikke duer sammen - er der flaskehalse - håber jeg I vil sige til.

På forhånd tak!
Gravatar #2 - Plimmer
21. jan. 2009 01:27
Du skal have 3xantal gb stænger du vil have i, ellers kan du ikke køre tri-channel på dem som er en af grundene til at man køber i7 systemer.

Noget extra køling til din cpu vil jeg også råde dig til da den bliver noget varmere end c2 modellerne.
Gravatar #3 - Sisyphus
21. jan. 2009 16:41
Ok - Tak for det
Gravatar #4 - Scapegoat
22. jan. 2009 11:07
Kan klart anbefale Scythe kølerne. Det er nogle store klodser, men de er utroligt effektive, og stille ;)

Men tænker om strømforsyningen er god nok. Ikke at du skal ud og inverstere i en 2000 Watt strømforsyning, men prøv at finde en på omkring 5-600Watt. Og så må den gerne ligge på omkring 900,- De billige yder ikke helt det samme. Den skal jo gerne kunne levere strøm når dit grafikkort suger lidt ekstra.

Men som Plimmer siger så burde du købe en pakke med 3 ramklodser da det ER bedre.

Grafikkort, sørg for du får sådan et kort som optager et ekstra "hul" omme bag i kabinettet. Kølerne er bedre og mere lydløse end hvis der bare sidder en almindelig blæser som skubber luften rundt i dit kabinet. Men det mener jeg også der er på alle Asus's 260'er kort.
Gravatar #5 - Sisyphus
27. jan. 2009 07:47
Fik købt det hele i lørdags (8100 kr.) og installeret. Den kører jo som smurt, hvilket den selvfølgelig også gerne skulle!

Har lige et mindre issue med at jeg har Win Vista 32, der kun anerkender 3 GB ram mod de 6 GB jeg rent faktisk har. Skal have installeret 64 bit eller Win 7 beta.

Alt i alt, fornuftigt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login