mboost-dp1

Ny mus

Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
2. mar. 2010 07:46
Jeg skal bruge en ny mus, gerne noget der ikke ligner et tivoli da den skal bruges til arbejde. Jeg har igennem de sidste 3 år udelukkende brugt touchpad, men synes pludselig at det er begyndt at genere mig utroligt meget.

Da jeg ikke har brugt en normal mus i den periode ville jeg lige høre hvad i kan anbefale. Den skal have bluetooth så jeg bare kan sætte den til min bærbare uden nogen stik. Der skal medfølge en dock som jeg kan smide den i for at oplade den og så skal den virke på et træbord uden musemåtte.

Prisen er underordnet, jeg skal bare have noget der er behageligt at arbejde med i 10+ timer om dagen.

Den må også gerne have nogle genvejsknapper :)
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3898833264]
2. mar. 2010 08:51
G9 laser fra Logitech.. den bruger jeg på job ^^
Gravatar #3 - D_V
2. mar. 2010 08:54
Bruger en G5 Laser fra logitech på kontoret.
Skide god mus, og den ser ikke for prangende ud...
Gravatar #4 - Colapusheren
2. mar. 2010 10:08
Jeg kan også anbefale G5 fra Logitech ..
Dog ville jeg til enhver tid investere i en QcK+ musemåtte fra Steelpad frem for at bruge skrivebordet :)
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
2. mar. 2010 10:15
Du skal hvertfald ikke købe en Logitech M555b. Jeg er utrolig træt af min.

Købte den netop fordi, den kører på bluetooth og derfor bare virker med min bærbare. Det gør den så bare ikke i praksis, man skal ofte ind og fjerne den fra Enheder, også tilføje den igen, før den virker.

Desuden virker scrollwheel ikke som midterste-knap, man kan altså ikke trykke på det, som man kan på alle andre muse.

Og kvaliteten lever ikke op til Logitechs standard. Jeg er slemt skuffet.
Gravatar #6 - slemmebirk
2. mar. 2010 10:19
Efter at have kigget lidt på begge tror jeg at det bliver en G9 og en steelpad, hvis jeg ellers kan finde en der forhandler dem her i Dubai. Jeg har først fri kl 16 dansk tid, så hvis nogen har noget bedre at byde ind med er jeg meget taknemmelig :)
Gravatar #7 - Makey
2. mar. 2010 10:55
Stemmer i koret med rosende ord om Logitech G5. G5'eren har et mere neutralt og knapt så 'fancy' design som G9 i mine øjne. Har ikke igennem længere tid anvendt G9 men G5 ligner mere en standard mus. Scrollwheel på G5 virker som midterste knap, men den er svær at trykke på uden at scrolle sidelæns samtidig. Personligt bruger jeg blot en af knapperne på siden som midterste knap.

Kan/vil ikke anbefale noget med bluetooth. Har endnu ikke haft nogle succeshistorier.
Gravatar #8 - slemmebirk
2. mar. 2010 11:02
Jeg havde en eller anden ferrari mus til min Acer ferrari for 3 års tid siden der kørte over bluetooth, det virkede perfekt. Gider ikke til at rode med alt muligt usb gejl. Ville egentlig gerne have haft en trådet mus, men designerne bag den vaio jeg har, syntes at det var en god idé kun at placere usb indgange i højre side. Og så står jeg ligepludselig med en masse ledning jeg ik ved hvor jeg skal gøre af.
Gravatar #9 - Woller
2. mar. 2010 11:05
jeg kan også melde mig blandt dem der synes G5 er en helt fantastisk mus :)
Gravatar #10 - Colapusheren
2. mar. 2010 12:13
Desværre er min G5'er nu efter flere års brug begyndt at falde ud engang imellem. Det er som om den har en løs forbindelse et sted i ledningen, og engang imellem mister den al power i 3-4 sekunder, for derefter at tænde igen.

En hurtig søgning på Google viser at flere har samme problem.

Men 3 års tro tjeneste fra min elskede mus .. Mere kan man vel ikke forvente? :)
Gravatar #11 - slemmebirk
2. mar. 2010 20:35
Det blev en G9'er da jeg synes bedre om desginet end G5'eren. Det lykkedes mig ikke at finde en steelpad så jeg købte en Razer stof musemåtte i stedet.

Indtil videre er jeg godt tilfreds, tak for hjælpen alle sammen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login