mboost-dp1

Ny mus, nyt tastatur og ny musemåtte!

Gå til bund
Gravatar #1 - Whooped
17. sep. 2010 06:45
Heya, ...

Mit nuværende setup er:
Mus: Logitech MX1000
Tastatur: Logitech Internet Navigator (Ye.. so what? ..)
Musemåtte: Icemat (1st edition)

Så.. jeg er pænt outdated. Hvis jeg starter med musen sååå..
Mus:
Jeg har kigget på et par forskellige:
Razer Imperator
Logitech G500
Steelseries Xai
Naos 5000

.
Her vælger jeg så at udelukke Imperator og Naos. Jeg vælger at udelukke Naos pga. prisen, - hvis den var lavere så ville jeg have valgt den.

Så jeg står mellem Logitech G500 og Steelseries Xai. Logitech G500 kan fås til 360 kr, hvor Xai kan fås til 460-500 ifølge Pricerunner. Den koster 460 kr hos EDBstore, men dem har jeg ikke handlet med før, og de har fået ringe anmeldelser af en af de to anmeldere.. så.. Er der nogen der kan informere mig om de er til at handle med?
Jeg skal forøvrigt bruge musen til alt mellem himmel og jord. Arbejdsopgaver, billedredigering og selvfølgelig gaming.
Jeg er ikke den store LAN-gamer lige pt.. og det med flere profiler har jeg ikke set den store idé i. Xai's LCD menu nedenunder er jeg også ret ligeglad med på nuværende fod. G500 tiltaler mig lidt, da jeg har været rigtig glad for min MX1000, - men har heller ikke prøvet andet.

Tastatur/Keyboard:
Jeg vil have et tastatur der kan klare en masse studieafleveringer og arbejdsopgaver, samt gaming. Det skal derfor være så ergonomisk som det kan være, samtidig med at det er lidt gaming-alike. Jeg har kigget på følgende:
Steelseries 6GV2 (Fandt jeg her den anden dag, så jeg har ikke læst særlig meget om det.)
Logitech G15 (Hælder jeg på en eller anden måde mest til.. Det er dog lidt træls at det ikke har mekaniske taster. Tror ikke jeg kommer til at bruge LCD, da det for det meste er informationer man kan finde på skærmen.. men det altid dejligt at kunne se hvem man er i Ventrilo med :D)
Logitech Illuminated (Saksetaster er jeg ikke så vilde med, det er også dyrere end G15, men det skal det ikke komme an på. )

- Det der afholder mig lidt fra Steelseries er, at det ikke har nogen håndledsstøtte, - og da jeg gerne vil kunne arbejde med computere i fremtiden, så ønsker jeg ikke at overbelaste noget, hvis det kan undgås.

Musemåtte/underlag:
Ved ikke hvordan musene reagere på dem men.. ud fra anmeldelser:
Steelseries 9HD (liiiiidt spicy mht pris)
Roccat Sota (Tror jeg er den det bliver..)

I er meget velkomne til at komme med forslag!
Tusind tak for at du har læst indtil nu.. det sætter jeg pris på! :)
Gravatar #2 - BlackFalcon
17. sep. 2010 07:00
Har selv lige købt 9HD og jeg er vildt glad for den. Den er dejlig at bruge, størrelsen er fin og man rammer aldrig kanterne, og så er den virkelig tynd (~2mm). Den er stadig hård og nem at rengøre. Sidst men ikke mindst er den ikke så kold som en glas-plade. Kender dog ikke Roccat Sota så kan ikke give dig en reel sammenligning.
Gravatar #3 - skalla
17. sep. 2010 07:24
Du kan jo købe 7G i stedet for 6Gv2 :D
Har selv en 5G som jeg er glad for
Gravatar #4 - Whooped
17. sep. 2010 16:16
Tak for svarerne..
Har bestemt mig for at musen skal være en Xai, - hvilken musemåtte går bedst til den? :)
Havde også bestemt mig for Logitech Illuminated, men har lige læst at den ikke kan klare Shift+Space+W, så det er desværre ubrugeligt :(
Let the suggestions coming! :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login