mboost-dp1

Ny router

Gå til bund
Gravatar #1 - h0ps
12. mar. 2009 20:15
Hey newz.dk folk :)

Hjemme hos mig har vi fået en netopia router fra TDC. Den er lidt noget crap, fordi den låser portene og jeg har ikke lyst til at betale kassen hos TDC for at få dem åbnet. Jeg vil derfor gerne have erstattet routeren med en anden.

Er der nogle forslag? (især hvis jeg gerne vil kunne have både kabel og trådløs opkobling?)

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Skak2000
16. mar. 2009 20:14
Kan anbefale mærket D-Link.

Priser kan ses her:
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=6...

Hvis du vil have en ekstra hurtigt trådløst router skal du have en der understøtter 802,11N.

Bemærk dit net kort skal også understøtte 802,11n, man kan få sæt hvor der følger en USB netkort 802,11n med.
Gravatar #3 - Killa
17. mar. 2009 02:49
Er der ADSL-modem i den?
Hvis der er, skal du enten sætte den nye router efter din gamle, eller også købe et nyt ADSL-modem, enten indbygget i routeren eller ved siden af.
Hvis ikke kan du bare sætte den nye router i dit ADSL-modem.

Grunden til spørgsmålet er at man normalt ikke får en router fra ISP'en uden at den på en eller anden måde binder dig til dem. Som regel ved at kombinere modem og router, som enten kun virker hos dem eller at den skal sendes tilbage når du opsiger dit abonnement.

Når du så har fundet ud af det, skal du overveje hvad du skal bruge den til, hvor mange der skal bruge den og hvor langt den skal kunne række.
Gravatar #4 - h0ps
29. mar. 2009 23:04
Hej igen

Jeg har en "Siemens XpressLink" bag min NetGear-router, som jeg formoder må være ADSL-modemmet.

Men jeg skal brgue den til en del computere, herunder helst trådløst (hvis det kan ordnes på nogen måder). 8 udgange eller lign. ville være super (ellers kan man jo altid putte en switch på af en art)

Gravatar #5 - siliankaas
30. mar. 2009 07:34
En Netopia router fra TDC HAR indbygget DSL modem, så den Siemens kasse du henviser til, må være skillefilter ;-)

Men noget helt andet: Der må være en grund til du har en Netopia router?
Gravatar #6 - h0ps
31. mar. 2009 06:59
Nå, der kan man bare se :p

Men vi har medarbejderbredbånd hjemme hos mig og skulle i den forbindelse skifte router her fori kke så længe siden. Men det er så ret problematisk, når jeg ikke længere kan åbne portene, så vi f.eks. ikke kan gå på nettet med xbox mv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login