mboost-dp1

På jagt efter god Ebook reader

Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
17. mar. 2009 16:12
Jeg står og skal bruge en Ebook reader - skal bedømme en del nye bøger, der tit kun kommer i tekstform, og det er ret trist i længden at skulle læse dem på en stor skærm.

Er der nogen, der kan hjælpe med links, erfaringer og oplevelser med hensyn til en god, måske endda billig, ebook reader?

Jeg har selv dette link, der viser lidt om forskellene, men derudover virker det som om, der ikke er så meget materiale omkring emnet.
Gravatar #2 - Tumleren
17. mar. 2009 16:15
Jeg ved ikke hvor megen hjælp det er, men her er da én persons erfaring med Kindle:
xkcd blag
Gravatar #3 - moulder666
17. mar. 2009 18:43
Intewesting - must read more - takker!
Gravatar #4 - gentox
17. mar. 2009 18:51
moulder666, jeg har selv været på jagt efter en i længere tid.
Men med mindre man benytter ebay, så er der ikke så mange der vil sende til Danmark.
Og slet ikke Amazon.

Så hvis du finder en god e-book der kan købes så sig endelig til.
Den eneste jeg har fundet der vil sende er iRex.
Men den model jeg gerne ville have derfra koster over 4k.

Og den jeg helst vil have ud over en Kindle 2 er en Sony PRS-700, som jeg heller ikke har været i stand til at støve op :(
Gravatar #5 - moulder666
17. mar. 2009 19:15
#Gentox

Jeg havde også selv kigget på de to af dem fra Irex - men stod af, da jeg så, at de ikke understøtter .doc (og den ene ikke engang .rtf) Derudover er de, som du nævner, pænt dyre.

However, efter lidt mere research, kunne det bestemt godt være, at jeg endte med en Sony PRS 505s - jeg kan se, at man kan få den til 280£ via amazon.co.uk ved Aphrohead Books - hvilket er dem, jeg plejer at købe bøger ved!

Den er dog lidt mindre end PRS-700 og derudover siger siden, at de ikke kan sende internationalt - jeg prøver lige at kontakte dem, og se hvad der sker...
Gravatar #6 - gentox
17. mar. 2009 19:28
#moulder666

Amazon.co.uk vil ikke sende elektronik til Danmark :(
UK lovgivning som desvære gælder alle butikker, der ikke med vilje overtræder loven.

Derunder hører Sony PRS 505s, tro mig jeg forsøgte at købe den for et par måneder siden, og blev nægtet det.
Ligesom jeg kan se at du også blev nægtet det, sidst i din post.

Dem der sælger på ebay, plejer dog at ville sende, men bryder mig ikke om at handle der, så har ikke prøvet at søge efter en der endnu.
Gravatar #7 - Fjolle
17. mar. 2009 19:30
Jeg mener at have læst inde på mobileread at folk i eu kunne købe fra en eller anden mindre elektronikside i usa, men kan ikke lige pt huske hvilken...

Edit: www.bhphotovideo.com sender til danmark :)
Gravatar #8 - gentox
17. mar. 2009 19:50
Tog en søgning på ebay alligevel, og der er en der sælger for $268, og han har åbenbart solgt mange, ud fra de bemærkninger han har fået af dem der har købt.
http://cgi.ebay.com/NEW-Sony-PRS-505-Portable-eBoo...
Gravatar #9 - moulder666
17. mar. 2009 19:53
Well, som du selv siger, det var en no-go med Amazon.co.uk ! :-(

Hmm - godt fundet med det link - det ser både reelt og ikke alt for dyrt ud...har checket dem lidt, og det ligner ikke fup.

De tager ca $50 for forsendelse med UPS, hvilket nok skulle være noget af det sikreste...jeg tror sgu, at det kunne være løsningen!

Edit: Har også checket Ebay lidt, men jeg holder mig sgu væk - jeg arbejder med indsigelser, og hvis du betaler med Paypal, er der bare intet at gøre! :-(
Gravatar #10 - gentox
17. mar. 2009 20:23
#moulder666
Lavede selv en bestilling, og har allerede modtaget et tracking nummer :O

Dog er det ikke UPS der bliver benyttet, men USPS Express,(ca $40) hvilket betyder at den kommer ud inden kl 9 om morgnen med Post DK, med kvittering(ligesom ved et rekommanderet/anbefalet brev.)
Men nu må vi se, har på fornemmelsen at det går stærkt, med mindre den sidder fast i tolden.
Gravatar #11 - moulder666
17. mar. 2009 20:50
Nu har jeg også selv bestilt en 505er - så håber jeg godt nok, at det hele går som det skal! :-)

Held og lykke med den, og igen tak for linket Fjolle! :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login