mboost-dp1

Passivt kølet PSU

Gå til bund
Gravatar #1 - Bundy
23. dec. 2010 13:47
Jeg har købt mig et miniITX atom board, men tard som jeg er fik jeg købt den version der kræver en normal PSU, og ikke brick-PSU deluxe versionen. Sigh. Anyways, jeg gider næsten ikke til at returnere det, og har da også opdaget at det koster ~700kr mere.
Jeg tænker så, da det system max tager 50w ved load, ville det så være et problem at bruge en af mine normale PSU'er på 500w til at trække systemet, også bare fjerne blæseren?
Gravatar #2 - rasmusssen
26. dec. 2010 16:21
Find en psu med mindre watt, så er der ikke så meget spild.
Gravatar #3 - Mort
26. dec. 2010 17:25
Jeg ville aldrig fjerne blæseren fra en PSU, selvom jeg kørte med lav belastning. Hvis ikke den er designet som en fanless PSU, så risikerer du at brænde den af og måske endnu værre så ved man aldrig om den er bygget fornuftigt eller om man risikerer den bliver så varm at den er brændfarlig.

I min passivt kølede computer har jeg sådan en her.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
26. dec. 2010 20:59
En 500w PSU er normalt meget ineffektiv ved lavt forbrug. De fleste PSUer har det mindste energitab ved omkring 70-90% effekt.

Jeg ville gå efter en 200-300W PSU med en så stor blæser som muligt, mindst 120mm.
Er den temperaturstyret, er det endnu bedre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login