mboost-dp1

PC til TV via HDMI - intet signal

Gå til bund
Gravatar #1 - m8en
27. jan. 2013 11:58
Hejsa,
Sagen er den, at jeg har nogle problemer med at få billedet fra PC over på mit TV via HDMI, som jeg håber på, der er nogle herinde som kan hjælpe mig med.

Jeg har for nylig købt mig en ny computer, som har direkte HDMI udgang i grafikkortet. Ved min gamle computer, brugte jeg en adapter, og det fungerede fint, udover der selvfølgelig ikke kom lyd med over.

Nu tænkte jeg så, at jeg gerne ville have en direkte HDMI forbindelse mellem PC og TV, men mit TV kan ikke "finde" min computer. Der står bare "Intet signal", når jeg vælger den HDMI-udgang der er tilsluttet. Det mærkelig er, at min PC godt kan finde mit TV. Under skærm- og grafik-indstillinger kan jeg vælge mellem min monitor og mit TV som primær skærm osv. Men lige meget hvad jeg ændrer på i indstillingerne, siger mit TV "Intet signal".

Når jeg bruger min DVI-HDMI adpater er der dog ingen problemer. Så min første tanke er, at det var HDMI-udgangen i grafikkortet den var gal med. Men Siden jeg kan se mit mit TV under diverse indstillinger på computeren, må der være en forbindelse.

Er der noget jeg mangler at gøre?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Gravatar #2 - fe950
27. jan. 2013 12:22

Jeg har selv et LG TV som er lidt rigid og ikke accepterer "et billigt kabel" selvom kablet fungerer fint med et andet TV mærke.
Gravatar #3 - m8en
27. jan. 2013 12:31
Mit TV er også et LG, nærmere et LG SL8500. TV'et accepterer dog fint kablet, når jeg bruger adapteren i computer-enden. Det er lidt mystisk det hele.
Gravatar #4 - fe950
27. jan. 2013 16:59
LG har desværre ikke lavet firmware update til min Tv-model.
har du tjekket din. Måske er der hjælp at hente.
Gravatar #5 - m8en
27. jan. 2013 17:19
Det var et godt bud. Jeg havde forældet firmware.
Desværre løste det ikke mit HDMI problem.
Gravatar #6 - fe950
27. jan. 2013 18:49
Har ikke flere bud.

Et resume af Nettet's løsninger er:

Prøv med lavere display opløsning til at starte med.
Skift HDML kabel
Opdater driver på grafikkort.
Gravatar #7 - Clauzii
27. jan. 2013 19:25
Prøv at tjekke med en anden HDMI-indgang. Og hvis du har mulighed for det, med et v1.2/1.3/1.4 kabel, hvis det er et gammelt et du bruger.
Gravatar #8 - m8en
27. jan. 2013 19:28
Jeg har prøvet alle fire indgange i TV'et uden held. Har kun en enkelt i grafikkortet.

Har desværre kun det ene HDMI kabel, som dog virker fint med DVI-HDMI converter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login