mboost-dp1
Problemer med Sim Unlock
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz.
Jeg har fået tilsendt min sim unlock kode fra TDC, og de var så venlige at give et link til en guide til at unlocke telefonen. Men nu har jeg to gange fulgt guiden uden held, og koden kan kun bruges 5 gange.
Derfor stoler jeg på at i kan guide mig frem til en sim unlocked telefon. Modellen er Nokia 5310 Xpress Music
Jeg har fået tilsendt min sim unlock kode fra TDC, og de var så venlige at give et link til en guide til at unlocke telefonen. Men nu har jeg to gange fulgt guiden uden held, og koden kan kun bruges 5 gange.
Derfor stoler jeg på at i kan guide mig frem til en sim unlocked telefon. Modellen er Nokia 5310 Xpress Music
Jeg plejer at ringe til kundeservice og få dem til at guide mig. Det er det nemmeste, og så behøver jeg ikke vente på, at de sender en kode.
De plejer at kunne sige noget i retning af: "Tryk pil venstre, venstre, højre, op, 3625731,#,*" .... Done.
De plejer at kunne sige noget i retning af: "Tryk pil venstre, venstre, højre, op, 3625731,#,*" .... Done.
Er du sikker på, at telefonen overhovedet er låst?
Min kæreste fik også en simlock kode, godt nok fra Telia, og den virkede heller ikke, selv da vi fik telia manden til at prøve. Det viste sig så, at hendes telefon slet ikke var låst, hvilket det faktisk kun er Hi3G's telefoner der er..
Hendes telefon er en samsung et-eller-andet..
Min kæreste fik også en simlock kode, godt nok fra Telia, og den virkede heller ikke, selv da vi fik telia manden til at prøve. Det viste sig så, at hendes telefon slet ikke var låst, hvilket det faktisk kun er Hi3G's telefoner der er..
Imperial (1) skrev:Modellen er Nokia 5310 Xpress Music
Kan huske da jeg skulle anmelde den telefon...
RAAAAGE. bras lego telefon :P de vil blive meget gladere ved at købe en ny tlf
MiniatureZeus (3) skrev:Er du sikker på, at telefonen overhovedet er låst?
Den vil ihvertfald ikke lade mig bruge den med et andet simkort ^^
Den spørger efter unlock koden når jeg propper et andet kort i, men selv om jeg har skrevet den 102% korrekt, så sige den alligevel "denne kode er ugyldig"blabla O.o
Det er en typisk fejl som opstår, hvis man ikke har behandlet mobilen korrekt. Fejl #40 er tit den mest udbredte. Er det en som popper frem på skærmen?
Løsningen er lige for:
1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN...
2. Tænd skærmen igen..
5. Sluk mobilen.
6. Pil batteriet ud af den.
7. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "resette".
8. Efter de 5 timer, kan du starte den op igen.
Løsningen er lige for:
1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN...
2. Tænd skærmen igen..
5. Sluk mobilen.
6. Pil batteriet ud af den.
7. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "resette".
8. Efter de 5 timer, kan du starte den op igen.
@7
Du er skræmmende nok ikke så langt fra igen.
Kan huske Motorola Razr, den havde nok en af de mest fucked up unlockprocedure ever!
Sæt simkort fra det nye selskab i telefonen, tænd den. Og lad den nu ligge i op til 12 timer, og så popper den pludselig op og spørger efter kode (og der kunne så gå alt fra 1 min - til de 12 timer... No fucking shit!)
Prøv du at forklar det til en kunde og samtidig ikke lyde som om at man bare vil slippe af med kunden...
Nå, ontopic.
Start med at prøv at sætte det fremmede SIM-kort i telefonen. Hvad sker der? Hvis den bare starter op, nice :-)
Hvis den brokker sig over at den ikke kan få adgang til SIM (eller lign), så er du sikker på at den er låst (Hi3G har som nævnt ekstremt sjældent sim-lock på deres telefoner. Men kan tilgengæld også afslører at det langt fra er samtlige af Telias telefoner der har SIM-lock på..)
Når du har fået bekræftet at telefonen er låst, så kan jeg finde en unlock guide frem til dig, men lige pt. står jeg desværre og er på vej ud af døren, så det bliver ikke lige nu...
Du er skræmmende nok ikke så langt fra igen.
Kan huske Motorola Razr, den havde nok en af de mest fucked up unlockprocedure ever!
Sæt simkort fra det nye selskab i telefonen, tænd den. Og lad den nu ligge i op til 12 timer, og så popper den pludselig op og spørger efter kode (og der kunne så gå alt fra 1 min - til de 12 timer... No fucking shit!)
Prøv du at forklar det til en kunde og samtidig ikke lyde som om at man bare vil slippe af med kunden...
Nå, ontopic.
Start med at prøv at sætte det fremmede SIM-kort i telefonen. Hvad sker der? Hvis den bare starter op, nice :-)
Hvis den brokker sig over at den ikke kan få adgang til SIM (eller lign), så er du sikker på at den er låst (Hi3G har som nævnt ekstremt sjældent sim-lock på deres telefoner. Men kan tilgengæld også afslører at det langt fra er samtlige af Telias telefoner der har SIM-lock på..)
Når du har fået bekræftet at telefonen er låst, så kan jeg finde en unlock guide frem til dig, men lige pt. står jeg desværre og er på vej ud af døren, så det bliver ikke lige nu...
Chewy (9) skrev:@7
Jo tak. Den klager over at den ikke er låst op når jeg smider det fremmede kort i. Så spørger den efter kode, og jeg har skrevet den ind 2 gange nu, men uden held. Og jeg er ret sikker på at den er skrevet rigtigt ind :s
Chewy (9) skrev:Hi3G har som nævnt ekstremt sjældent sim-lock på deres telefoner. Men kan tilgengæld også afslører at det langt fra er samtlige af Telias telefoner der har SIM-lock på..
Det er omvendt..
Hi3G har altid, i følge dem selv, SIM-lock på deres telefoner ( i hvert fald dem med eget OS/theme på), hvorimod Telia ikke har sat sim-lock på deres telefoner siden sommeren 2008, TDC siden jul 2009 og Telenor siden feb 2010..
MiniatureZeus (11) skrev:Det er omvendt..
Hi3G har altid, i følge dem selv, SIM-lock på deres telefoner ( i hvert fald dem med eget OS/theme på), hvorimod Telia ikke har sat sim-lock på deres telefoner siden sommeren 2008, TDC siden jul 2009 og Telenor siden feb 2010..
Blah, fik min fra TDC i sommeren 2009 :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.