mboost-dp1
Q9300 vs i5
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Får jeg meget mere perfomance ved at skifte fra min intel Q9300 til en intel i5? gamer mest..
ved at beholde mit gamle gfx kort og ram + hdd, kan jeg få et okay bundkort og en god i5 cpu til omkring 2k ?
har prøvet men det er længe siden jeg har leget med hardware.
pfh tak
ved at beholde mit gamle gfx kort og ram + hdd, kan jeg få et okay bundkort og en god i5 cpu til omkring 2k ?
pfh tak
wn1 (1) skrev:Får jeg meget mere perfomance ved at skifte fra min intel Q9300 til en intel i5? gamer mest..
pfh tak
Skift grafikkortet først og fremmest. De største i5'ere kan godt nok udfordre en i7'er på visse punkter, men så stort er springet ikke fra Q9300 til en i5'er (hvilken model forøvrigt?), at det kan retfærdiggøre en udgift på 2.000 kroner.
Pengene er meget bedre givet ud ved at købe fx et HD5870.
Nej, jeg valgte ikke at skifte til ddr3 ram i sin tid, da de var for dyre...
har en core2quad q9300 @ 2.5Ghz
hvis jeg kan klare mig med et nyt gx kort, så bliver det kun sådan et... vil gerne holde udgifterne nede :D
hvis jeg kan klare mig med et nyt gx kort, så bliver det kun sådan et... vil gerne holde udgifterne nede :D
wn1 (4) skrev:Nej, jeg valgte ikke at skifte til ddr3 ram i sin tid, da de var for dyre...
Så har du et problem, da i5'ere kun kan sidde i LGA 1156-sockets, som kun understøtter DDR3-ram.
Du skal derfor som minimum også skifte dine ram ud, og så begynder prisen at blive derefter.
Lige pt. vil jeg anbefale enten et HD5850 (evt. OC-version) eller HD5870. Med disse to vil du sandsynligvis opleve de største stigninger i ydelse pr. krone spenderet. :)
men ville det så være meget bedre med i5 nyt bundkort og ram.. resten af det gamle eller bare et nyt gfx kort ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.