mboost-dp1

Råd til køb af TFT skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - Tommym8
5. apr. 2009 10:17
Hejsa

Jeg har for nylig besluttet mig at købe en TFT monitor. Mit budget er dog ikke kæmpe stort, men har fundet 2 skærme der ser gode ud og er i en god prisklasse.

Jeg havde håbet på, der var nogle eksperter, eller bare folk der har erfaringer med disse skærme, som kunne hjælpe mig med at tage valget.

De 2 skærme

Acer

BenQ

Det skal siges, der kun er ca. 20 kr. forskel på de 2 skærme, hvis man køber fra den billigste forhandler på edbpriser.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Tommym8
5. apr. 2009 10:18
Links kom til at se lidt mærklige ud, men de virker :D
Gravatar #3 - engfeh
5. apr. 2009 11:07
Jeg har lige købt en Asus VH222h som er i cirka samme størrelse og prisklasse, og den er jeg rigtig glad for. Den har fin billedkvalitet, ingen døde pixels og minimalt backlight bleed. Og i modsætning til de to skærme du har set på (som begge kun har analog indgang) har den både DVI og HDMI, og indbyggede (anvendelige men ikke overvældende gode) højttalere.
Gravatar #4 - Nextnx
5. apr. 2009 11:19
Acer - BenQ

For lige at tage de ting jeg synes der skiller sig ud imellem de to.
Resten er enten det samme eller ikke relevant.
Acer
- Maks. synsvinkel af billed: 176 ° / 176 °
"Jo højere jo bedre"

BenQ
- Maks. synsvinkel af billed: 170 ° / 160 °
"Billedet kan virke mørkere i "udkanten" afhændig af hvordan man sidder foran skærmen. Jo større skærm jo mere vil man kunne lægge mærke til det. Det er ikke noget super slemt."
- Højtaler

Bemærkninger til begge to.:
Ingen DVI eller HDMI tilslutning

En lille fordel til Acer'en måske med mindre højtaler i skærmen er meget vigtigt.
Jeg har ikke kigget efter andre skærme og derfor kun kigget på forskellen imellem de to.

Her er en liste fra edbpriser.: Større end 21,3", maks pris. 1250.- og med opløsning på 1920x1080
Gravatar #5 - Tommym8
5. apr. 2009 11:22
Nu har jeg ikke så meget forstand på de her ting, men kan du forklare mig fordelene ved en skærm med DVI/HDMI i modsætning til analog?
Gravatar #6 - Nextnx
5. apr. 2009 11:27
Ikke det store, andet end du slipper for at skulle indstille skærmen med bredde og højde, det gør de selv.

Noget andet måske mere vigtigt er hvis du skifter grafik kort så er VGA nok udgået til fordel for DVI/HDMI og at du så enten igen skal købe en skærm eller en adapter, de følger dog ofte med til grafik kortet.
Gravatar #7 - Tommym8
5. apr. 2009 11:32
Det med indstilling af bredde/højde gør mig ikke så meget, og så længe der bare skal en adapter til, kan jeg godt leve med analog. Mener endda jeg har en fra mit grakfikkort.

Tak skal du have.
Gravatar #8 - Tommym8
5. apr. 2009 11:56
Disse adaptere, er det noget i denne stil?
Gravatar #9 - Nextnx
5. apr. 2009 14:18
Ja i princippet, dog er det et helt kabel.

Det jeg snakkede om er en adapter du kan sætte på dit vga kabel som denne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login