mboost-dp1

RAM

Gå til bund
Gravatar #1 - meisen
23. okt. 2009 08:11
Hej,

jeg er ikke sikker på om jeg er i den rette kategori eller om det hører under software, men jeg har et spørgsmål ang. RAM. Min computer er pludselig begyndt at sige at den ikke har nok RAM til at udføre forskellige handlinger når jeg arbejder i photoshop - hvilket ikke har været et problem de sidste 4 år. Har RAM noget at gøre med mit diskforbrug? Har 10,9 GB ledig plads på mit c drev.

På forhånd tak
Gravatar #2 - tazimn
23. okt. 2009 08:26
RAM er kort sagt en komponent i din computer. RAM er hardware på samme måde som din harddisk er hardware. En fysisk ting inde i dit kabinet.

RAM'ene bliver opfyldt hver gang du laver ændringer på et billede, i og med at Photoshop har en historik i hvad du har foretaget dig. Denne historik ligger i RAM'ene.. og til sidst er der ikke mere plads..
Gravatar #3 - meisen
23. okt. 2009 08:30
Okay - kan jeg slette den historik på nogen måde?
Gravatar #4 - tazimn
23. okt. 2009 08:40
Nej, ikke uden at gå tilbage til stadiet da du indlæste billedet.

Men hvis du gemmer billedet, og lukker photoshop, og derefter åbner billedet igen, så er historiken væk, og derfor bliver den også smidt ud af RAM'ene..

Det er svært at forklare uden at blive for teknisk.

Du kan muligvis afhjælpe problemet på en anden måde.
Den måde er at gøre din "sidefil" størrere..

Du kan læse mere ved at gå ind her: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/P...
Gravatar #5 - meisen
23. okt. 2009 09:04
okay - tak for hjælpen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login