mboost-dp1

Ram i bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - Lakrids
15. mar. 2009 23:55
Hej drenge,

Jeg har lige sat nogle andre ram i min bærbar (Dell XPS M1530). 2x 2gb ram (forskellige mærker, men begge 667mhz.)

Nu ser jeg lige i CPU-Z, og der står hastighederne til 332mhz under "Memory"-fanebladet, og mellem 200 og 400mhz under SPD-fanebladet.

Jeg er sgu lidt forvirret, så jeg har taget screenshots af alle fanebladene i CPU-Z, kan I se om der er noget galt? Er de overhovedet i dual-channel?

CPU
Cache
Mainboard
Memory
Ramblok 1
Ramblok 2
Gravatar #2 - Clauzii
16. mar. 2009 01:20
Et par problemer:

Din CPU bør kører med en multiplier på 12 (=2400MHz), men det kan være noget neddrosling i windows. Check din BIOS på dette punkt: Er CPU Multiplier sat specifikt til 6 skal det ændes til 12 eller Auto...

Så vidt din RAM angår ser hastigheden rigtig ud. Men klodsen i Slot 1 bremser faktisk klodsen i Slot 2. Det ville være bedst med to ens 6400 klodser, da din RAM så vil køre ~400 (800) istedet for ~333 (667). Din Maskine vil endda være en anelse hurtigere til de fleste ting med kun 6400-klodsen i Slot 1.

Håber du kunne bruge det til noget :)
Gravatar #3 - Lakrids
16. mar. 2009 11:12
Fedt, tak for svaret :)

Med hensyn til multiplieren springer den lidt, det er fordi det er en bærbar, så den drosler selv ned.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login