mboost-dp1
Sært harddisk problem?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
I søndags ville min stationære ikke boote og jeg fik isoleret problemet til en af mine harddiske, systemdisken. I dag har jeg så fået en ny disk ind ad døren og efter at have installeret windows igen ville jeg se om ikke der var noget der kunne reddes ud af den gamle disk.
Men lige så snart jeg sætter disken til får jeg samme problem som jeg havde med den i søndags, at computeren hænger på bios skærmen efter POST. Kan ikke lige se hvorfor den skulle gøre det når disken ikke længere er sat som boot disk? Lige så snart jeg tager den fra virker alt som det skal igen.
Nogen der har været ude for noget lignende? Vil meget gerne have adgang til den disk og se hvad jeg kan redde ud af den. Hører ingen klik lyde eller andet der som regel signalerer en død disk så tror stadig der er en chance.
Det skal måske lige nævnes at det er en 500gb seagate 7200.11 der er tale om.
Men lige så snart jeg sætter disken til får jeg samme problem som jeg havde med den i søndags, at computeren hænger på bios skærmen efter POST. Kan ikke lige se hvorfor den skulle gøre det når disken ikke længere er sat som boot disk? Lige så snart jeg tager den fra virker alt som det skal igen.
Nogen der har været ude for noget lignende? Vil meget gerne have adgang til den disk og se hvad jeg kan redde ud af den. Hører ingen klik lyde eller andet der som regel signalerer en død disk så tror stadig der er en chance.
Det skal måske lige nævnes at det er en 500gb seagate 7200.11 der er tale om.
Det er, næsten med garanti, kortet på harddisken der er afgået ved døden.
Det gør at BIOS prøver at identificere harddisken, men ikke får noget svar og så låser maskinen. Det er noget jeg har set utallige gange.
Du kan være meget heldig og det er en dårlig forbindelse.
Prøv at skrue kortet af harddisken, rens kontaktpunkterne med isepropylalkohol eller sprit, saml disken og prøv igen.
Prøv forskellige strøm/interface stik.
Hvis dette ikke hjælper, er det eneste der gør, at bruge et kort fra en fungerende harddisk der er magen til (Samme model og produktionsserie)
Det gør at BIOS prøver at identificere harddisken, men ikke får noget svar og så låser maskinen. Det er noget jeg har set utallige gange.
Du kan være meget heldig og det er en dårlig forbindelse.
Prøv at skrue kortet af harddisken, rens kontaktpunkterne med isepropylalkohol eller sprit, saml disken og prøv igen.
Prøv forskellige strøm/interface stik.
Hvis dette ikke hjælper, er det eneste der gør, at bruge et kort fra en fungerende harddisk der er magen til (Samme model og produktionsserie)
jeg har også et par gange set en lodning på specielt interfacestikket der er gået fra... (det er så på PATA diske, men det gad jeg ikke lige google, om din er...)
ellers kan det faktisk være jeg har en (SATA) til at ligge... checker lige hvis det er nødvendigt (er godt gemt inde i en maskine). kan kun huske, at det er en 500 gig SATA lol...
godnat, nu er jeg på hovedet i seng :-)
ellers kan det faktisk være jeg har en (SATA) til at ligge... checker lige hvis det er nødvendigt (er godt gemt inde i en maskine). kan kun huske, at det er en 500 gig SATA lol...
godnat, nu er jeg på hovedet i seng :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.