mboost-dp1

Skærmkabel

Gå til bund
Gravatar #1 - Le AJ
20. apr. 2009 17:32
Hej.
Hvis jeg vil sætte en computerskærm til min bærbarer computer. Hvilket skærmkabel skal jeg så bruge? og hvilket audio kabel? der er dvi og sub udgang på skærmen og sub på bærbaren.

MVH
Anders
Gravatar #2 - Dreadnought
20. apr. 2009 20:01
sub - standard VGA-kabel. Og lydkablet skal nok være et mini-jack -> phono uden at vide hvad du har af udstyr.
Gravatar #3 - kasperd
20. apr. 2009 21:01
Le AJ (1) skrev:
Hej.
Hvis jeg vil sætte en computerskærm til min bærbarer computer. Hvilket skærmkabel skal jeg så bruge? og hvilket audio kabel?
Det kommer naturligvis an på computer og skærm.

der er dvi og sub udgang på skærmen
Jeg går ud fra du mener indgange.

og sub på bærbaren.
Hvis det er den eneste udgang din bærbare har, så skal du naturligvis bruge den. Og hvis din skærm har en tilsvarende indgang, så er det jo nemt, så skal du bare bruge det.

Hvis du kan vælge mellem D-Sub og DVI (altså, hvis din computer har begge udgange, og din skærm har begge indgange), så skal du vælge DVI fordi det giver et bedre billede. Specielt på fladskærme er der en tydlig kvalitetsforskel.

Der findes adaptere, der tillader at man kan koble DVI udgangen fra en computer til en VGA indgang på en skærm. Men jeg vil ikke råde dig til at bruge dem med mindre det er den eneste mulighed. Jeg er ikke helt sikker på om de indeholder aktive komponenter, eller om nogle af benene på DVI udgangen sender et analog signal. Jeg ved at hvis man bruger adapterne til at koble en Machintosh til et Tandberg video conference system, så resulterer det som regel i at computeren går ned.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login