mboost-dp1
SSD systemdisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Er der nogle der har erfaringer med SSD diske som systemdisk? Er der mærkbar performance forbedring?
Jeg overvejer at smide sådan en i min PC og bare have styresystemet på den og så spil osv på min 300 GB SATA-disk.
Det er især ved opstart jeg kunne tænke mig at den blev hurtigere. Vil sådan en disk forbedre opstartstiden?
Jeg overvejer at smide sådan en i min PC og bare have styresystemet på den og så spil osv på min 300 GB SATA-disk.
Det er især ved opstart jeg kunne tænke mig at den blev hurtigere. Vil sådan en disk forbedre opstartstiden?
Iforhold til prisen, så tror jeg på nuværende tidspunkt, at det bedre kan betale sig med en raptor disk på 10.000 rpm
... en ssd er kun hurtigere, hvis du køber en med hurtig overførsel. den billige disk som du har set på er formentlig meget langsommere end din gamle. Du skal finde dig en som kan læse og skrive med min 70MB/s for at den bliver hurtigere end fx en raptor
men lige pt koster 32GB ca 4.000kr, ment 64GB koster ca 8.000kr, hvis den altså skal leve op til det.
men lige pt koster 32GB ca 4.000kr, ment 64GB koster ca 8.000kr, hvis den altså skal leve op til det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.