mboost-dp1

Surge protection

Gå til bund
Gravatar #1 - DanaKaZ
3. sep. 2009 21:03
Da min far lige har mistet to Time Capsules pga. lynnedslag, så er han lettere interesseret i noget beskyttelse mod sådanne hændelser.

Og så er spørgsmålet jo, hvor meget ved Newz.dk om sådan noget. :-)

Jeg har set på UPS sektionen på edbpriser, vil sådan en løsning til 4-600 kr. være rigeligt? Eller er der noget specielt jeg skal være obs på?
Gravatar #2 - gnаrfsan
3. sep. 2009 22:51
Kan han ikke klare sig med sådan en?
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=200...
Gravatar #3 - gnаrfsan
3. sep. 2009 22:53
http://www.apc.com/products/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=p5b-gr&tab=features skrev:
Protection
Lightning and Surge Protection
To prevent damage to your equipment from power surges and spikes.

Edit: der er mange forskellige af den slags.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
3. sep. 2009 23:40
Der er 2 måder du kan gøre det.
Sætte en transientbeskytter i elskabet, eller købe en stikdåse med indbygget transientbeskyttelse Link
Hvis man bruger stikdåsen, skal alle enheder der er mekanisk tilsluttet computeren, også flere led ude, være på en stikdåse med beskyttelse, så det kan ofte være besværligt, medmindre man har modem, printer, router osv. stående samme sted.

Så det eneste rigtige, efter min mening, er at få sat en transientbeskytter i strømskabet. Link
Man skal også huske at få en transientbeskytter på for eksempel antennekabel og telefonledning for at være helt sikker.
Gravatar #5 - gnаrfsan
4. sep. 2009 07:16
Jakob Jakobsen (4) skrev:
Man skal også huske at få en transientbeskytter på for eksempel antennekabel og telefonledning for at være helt sikker.

Yep. De gange, vi har oplevet problemer i familien*, var gennem telefonkabler.

* Ja altså med lyn, ikke? :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login