mboost-dp1

Tastatur hænger periodisk

Gå til bund
Gravatar #1 - Kenno
29. jun. 2009 13:35
Hello.

Min bærbar, en HP nc6400 med windows vista, er begyndt at drille mig periodisk.
Mit tastatur holder af og til nærmest op med at virke. Hvis jeg endelig får den til at reagere, er det som regel kun en enkelt tast, som så til gengæld forsætter nærmest i det uendelige, så jeg bare får en lang række af eks.: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.

Jeg har ikke spildt noget i tastaturet, det begyndte bare en aften ud af ingenting, hvor jeg sad og skrev i word. Nogen gange hjælper det at genstarte, andre gange hjælper det ikke en dyt. Den har nu lige virket upåklageligt i en uge, men i morges begyndte den på det igen :-/ Og lige nu er der ingen problemer.

Min touch pad virker fint, og processor aktiviteten er ikke mere end 3-20 procent når det står på, så jeg formoder heller ikke at det er derfor den hænger.

Nogen gode råd??

Mvh Kenneth
Gravatar #2 - holmen
29. jun. 2009 13:40
Prøv at tilslut et tastatur vis USB. Hvis du også oplever problemet med det, så burde der ikke være noget fysisk i vejen med det "indbyggede", og problemet bør være i OS eller noget software.

Prøv at lukke alle processer der ikke er nødvendige at have kørende og se om problemet forsvinder.

Ellers kan du tage backup og køre en systemgendannelse til før problem opstod første gang.

Der er flere der har problemet: Link

Link til min google søgning
Gravatar #3 - holmen
29. jun. 2009 13:51
Hvis problemet ikke opstår når du bruger et eksternt keyboard, så kontakt HP og se om de vil sende dig et nyt keyboard.
Gravatar #4 - Kenno
29. jun. 2009 14:07
Ahh, havde ikke lige tænkt på det med et usb-tastatur. Det prøver jeg lige næste gang den fryser. Hvornår det så end bliver :/
Jeg tror nu også mest på at det er software/driver relateret, men har kørt anti-virus, og opdatereret nærmest alle drivere i systemet.
Så må jeg jo nok ud i en omgang systemgendannelse eller re-install.

Og tak for rådet :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login