mboost-dp1

USB Desktop Microphone til PS3 og PC?

Gå til bund
Gravatar #1 - fiskefyren
13. jun. 2011 12:50
Jeg har brug for en USB desktop microphone (en bord microphone) som både virker til PS3 og PC. Ville gerne have haft et headset men jeg får desværre ondt i mine øre af at have dem på i mere end 20 min. af gangen, så dette er desværre ikke en mulighed :(

Jeg sad lidt og kigge på disse fra Logitech, men jeg vidste ikke rigtigt om de kunne bruges til en PS3, så jeg prøvet at skrive en mail til Logitech support og de svaret at den ikke var designet til brug af en PS3 så derfor var det ikke sikkert om den virkede eller ej.
Er der nogle af jer som kan bekrafte at denne også virker til en PS3 eller ej?

Og hvis ikke:
Har i så nogle andre forslag til en USB bord microphone som virker til både en PS3 og en PC?

Håber virkelig på at her er nogle som kan hjælpe lille håbløse mig :)

PS.
Jeg har prøvet at google det men det lader ikke til nogle andre har prøvet at teste om det virker eller ej :( nok fordi de bare har brugt et USB headset istedenfor.
Gravatar #2 - rasmusssen
13. jun. 2011 13:27
jeg bruger det her usb lydkort til min ps3 det virker ganske fint

EDIT
ellers virker det her også LINK jeg har måske et liggende jeg kan sende hvis det haster
Gravatar #3 - fiskefyren
13. jun. 2011 18:51
rasmusssen (2) skrev:
jeg bruger det her usb lydkort til min ps3 det virker ganske fint

EDIT
ellers virker det her også LINK jeg har måske et liggende jeg kan sende hvis det haster

uhm... jeg forstår ikke helt, hvad skal jeg så stikke i det jack stik på det der USB lydkort? jeg mangler jo stadig en desktop mic :)

et liggende som du kan sende? hvad mener du?

men det er ikke noget som haster, jeg skal bare have fundet en løsning på mit lille problem på en eller anden måde, men jeg forstår ikke helt hvordan en 3.5 jack mic + et usb lydkort ville virke bedre end et USB mic?
Gravatar #4 - Bundy
13. jun. 2011 19:05
Jeg har et eller andet random logitech usb headset og det virker også på min PS3.
Gravatar #5 - rasmusssen
13. jun. 2011 19:16
hvis du ikke kan finde en USB bordmic kan du bruge et USB lydkort med en 3.5" mic af eget valg.

det med at sende jeg har et par af dem jeg linkede til liggende.
Gravatar #6 - Chewy
13. jun. 2011 19:21
@3
uhm... jeg forstår ikke helt, hvad skal jeg så stikke i det jack stik på det der USB lydkort? jeg mangler jo stadig en desktop mic :)

Du smækker et jack stik der er forbundet til en mic i jackstikket til micen.

men jeg forstår ikke helt hvordan en 3.5 jack mic + et usb lydkort ville virke bedre end et USB mic?

Hvis playstationen ikke understøtter dit USB headset. Så vil du kunne benytte et jack headset/mic. Som du så sætter til din playstation via et usb-lydkort, som du har fået bekræftet virker med en playstation...
Gravatar #7 - fiskefyren
13. jun. 2011 19:59
rasmusssen (5) skrev:
hvis du ikke kan finde en USB bordmic kan du bruge et USB lydkort med en 3.5" mic af eget valg.

Ah, okay :)

rasmusssen (5) skrev:
det med at sende jeg har et par af dem jeg linkede til liggende.

Jamen det kunne da godt være det var løsningen, hvad skal du have for et?
Og hvis jeg nu beslutter mig for at bruge et headset ved du så om lyden rent faktisk også virker? I min søgen på google løb jeg over nogle tråde som sagde at der var høj sandsynlighed for at ens USB mic ville virke uanset hvad på en PS3 men det var ikke sikkert at du ville kunne få lyd i ens headset. Det er måske ikke noget problem med et USB lydkort?
Gravatar #8 - fiskefyren
13. jun. 2011 20:01
Chewy (6) skrev:
men jeg forstår ikke helt hvordan en 3.5 jack mic + et usb lydkort ville virke bedre end et USB mic?

Hvis playstationen ikke understøtter dit USB headset. Så vil du kunne benytte et jack headset/mic. Som du så sætter til din playstation via et usb-lydkort, som du har fået bekræftet virker med en playstation...

Jo, jeg prøvet bare at forstå galskaben ved at mere "skidt" imellem ens udstyr og ens PS3 rent faktisk har en bedre effekt, normalt når man kommer noget imellem enheder virker det enten slet ikke eller dårligere.
Gravatar #9 - rasmusssen
13. jun. 2011 20:20
jeg prøver at finde den i morgen. er du tæt på silkeborg eller århus? eller noget der imellem?
Gravatar #10 - izym
13. jun. 2011 20:27
Du kan evt. erhverve dig et SteelSeries Siberia V2 headset. Kablet er i alt 4 meter, så det skulle ikke være et problem.
Gravatar #11 - fjols
14. jun. 2011 07:04
Du kan vel bare bestille den på nettet og prøve den, hvis den så ikke virker kan du benytte dine 14 dages fuld returret.
Gravatar #12 - fiskefyren
14. jun. 2011 13:36
rasmusssen (9) skrev:
jeg prøver at finde den i morgen. er du tæt på silkeborg eller århus? eller noget der imellem?

Nej, desværre. Jeg bor i københavn :(
Gravatar #13 - fiskefyren
14. jun. 2011 13:37
fjols (11) skrev:
Du kan vel bare bestille den på nettet og prøve den, hvis den så ikke virker kan du benytte dine 14 dages fuld returret.

... Det var sgu ikke så dum en ide :D
Gravatar #14 - fiskefyren
15. jun. 2011 19:59
rasmusssen (9) skrev:

Skal du da ikke bruge den du har liggende? Ellers så kan jeg da godt betale forsendelse, hvis det er :)
Gravatar #15 - rasmusssen
15. jun. 2011 20:33
jeg har lige fundet den. men har ikke lige tid til at teste om den virker med ps3en, jeg er næsten sikker på den gør. jeg kan finde min ps3 frem i morgen og så om den popper op når jeg tilslutter den
Gravatar #16 - fiskefyren
16. jun. 2011 17:40
rasmusssen (15) skrev:
jeg har lige fundet den. men har ikke lige tid til at teste om den virker med ps3en, jeg er næsten sikker på den gør. jeg kan finde min ps3 frem i morgen og så om den popper op når jeg tilslutter den

Ah, super, jamen så venter jeg spændt :)
Gravatar #17 - rasmusssen
16. jun. 2011 18:39
good news and bad news...
den virker, men der er en forfærdlig støj på den (testet med flere mic)
så den er du nok desværre ikke interesseret i
Gravatar #18 - fiskefyren
16. jun. 2011 19:32
rasmusssen (17) skrev:
good news and bad news...
den virker, men der er en forfærdlig støj på den (testet med flere mic)
så den er du nok desværre ikke interesseret i

Hmm... en skam : / men så er spørgsmålet lidt om det altid vil være sådan eller om det kun lige er tilfældet med denne enhed?
Det ville sgu være meget nemmer at kaste min PS3 ud af vinduet xD
Gravatar #19 - rasmusssen
16. jun. 2011 19:56
tror bare det er min enhed det er galt med, jeg har haft en anden som der ikke var støj på, men den der desvære død nu. :/
Gravatar #20 - fiskefyren
18. jun. 2011 12:58
rasmusssen (19) skrev:
tror bare det er min enhed det er galt med, jeg har haft en anden som der ikke var støj på, men den der desvære død nu. :/

En skam :/ Men i hvert fald; mange tak for hjælpen, men jeg tror at jeg bare anskaffer mig en minijack microphone i stedet og så sælger min PS3 (jeg kan enligt ikke rigtigt se hvad jeg skal bruge en console til når jeg er en stærk modstander af konsoler).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login